Šestice veteránů ŠKODA na startu Sachsen Classic

Šestice veteránů ŠKODA na startu Sachsen Classic

Jízdu pravidelnosti veteránů Sachsen Classic, jejíž popularita v regionu s dlouhou automobilovou tradicí rok od roku stoupá, si již nelze představit bez četné účasti veteránů týmu ŠKODA Classic. Letos nasazuje mladoboleslavská značka do této rallye, přezdívané „Východní Mille Miglia“, šestici zajímavých historických automobilů, vyrobených mezi roky 1928 (ŠKODA 430) a 1991 (ŠKODA FAVORIT Rally Monte Carlo). V soutěži dlouhé přes 600 km se startem ve Cvikově a cílem v Saské Kamenici změří síly více než 180 posádek.

​„Rally Sachsen Classic, která i letos zavítá v jedné z etap do České republiky, je pro nás skvělou možností připomenou tradice značky ŠKODA opravdu masovému publiku,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea a doplňuje: „Oceňujeme opravdu široké startovní pole i nádherné trasy. Diváci se mohou těšit na vozy ŠKODA z továrního muzea v Mladé Boleslavi, ale i od privátních majitelů.“

Prestižní místo mezi prvními deseti nejstaršími vozy startovního pole má ŠKODA 430 z roku 1926. Jak číselné označení napovídá, je poháněna čtyřválcem o zdvihovém objemu 1661 cm3 o výkonu 30 koní. Oblíbenou stálicí na veteránských soutěžích je ŠKODA FELICIA z roku 1961. Tento otevřený model patří mezi velmi vyhledávané veterány, podobně jako raritní dvoudveřová ŠKODA 1100 MBX De Luxe vyrobená v roce 1969.

 

Škoda 130  RS z roku 1976 je ryzím rallyovým vozem

Zatímco doposud zmíněné veterány ŠKODA potěší smysly zejména po estetické stránce, zbylá trojice dokáže pořádně rozproudit krev v žilách a dává vzpomenout na různé etapy úspěšného působení mladoboleslavské značky v motorsportu. ŠKODA 130 RS z roku 1976 je ryzím rallyovým vozem, který svého času snesl srovnání s tou nejlepší konkurencí a po několik let přesvědčivě dominoval ve své třídě. Na slavné Rally Monte Carlo si v roce 1977 připsal triumf ve třídě do 1300 cm3, okruhová verze pak v roce 1981 získala značce ŠKODA titul Mistr Evropy.

Sportovní geny nezapře ani ŠKODA 110 R (1978), kterou po saských silnicích požene motor o objemu 1,1 litru s výkonem 52 koní, a poměrně nedávnou éru sportovních úspěchů připomene replika soutěžního speciálu ŠKODA FAVORIT „Rally Monte Carlo“, která je zároveň s rokem výroby 1991 ideálním reprezentantem a symbolem letošního jubilea 25 let spolupráce značky ŠKODA s koncernem Volkswagen.

Sachsen Classic odstartuje ve čtvrtek 18. srpna minutu po poledni ze Cvikova do etapy dlouhé zhruba 125 kilometrů. V pátek už na posádky čeká náročné celodenní závodění a téměř 250 kilometrů dlouhá etapa v Krušných horách s poledním přejezdem do Česka. V třetím a závěrečném dni se historické automobily během etapy dlouhé přibližně 230 kilometrů dostanou až do cíle, který je letos v Saské Kamenici, kam by měly první veterány dorazit kolem 15:40 h.

Datum zveřejnění

17. srpna 2016

Zdroj informací

Škoda Auto a.s. a OLDTIMER

Autor

OLDTIMER

Fotogalerie

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 5-6/2017

Provozní kapaliny

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín autoservis 5-6/2017 nabídne zajímavosti, odborné i praktické informace ze světa provozních kapalin. Seznamte se se...

Autoservis - 3-4/2017

Autolakýrnický speciál

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín autoservis 3-4/2017 se v tomto čísle věnuje hlavnímu tématu lakování. Můžete se těšit na praktické informace, rady...

Autoservis - 1-2/2017

Nové efektivní metody oprav karosérií

Autoservis 1-2/2017 přináší opět zajímavé novinky: „Malá STK“ je definitivně odpískaná; Vyhoví auta s vytlučenými filtry částic a bez katalyzátoru...

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7748 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál