Škoda D’City je devítimetrový autobus, který je poháněn vznětovým motorem. Jedná se o nejmenší autobus s tímto pohonem v nové rozšířené nabídce společnosti Škoda Transportation ze Skupiny PPF.
Autobus Škoda D’City pohání motor Cummins ISBE o výkonu 182 kW přes automatickou převodovku Allison. Dosahuje maximální rychlost 100 km/h. Jeho velikost je optimální do klikatých uliček měst, protože má na výšku lehce přes tři metry (3132 mm), je široký 2400 mm a dlouhý 9536 mm.
Do prostorného interiéru si provozovatelé mohou objednat počet sedaček od 30 do 36, upravit konfiguraci dveří i vybavení. Standardní výbavou jsou mimo jiné klimatizace, couvací kamera nebo nezávislé topení o výkonu 32 kW.
Po rozšíření portfolia kromě městského autobusu D’City Škoda Transportation nabízí také meziměstský autobus D’InterCity a zájezdový autobus D’Coach. S posledně jmenovaným již vyhrála dvě výběrová řízení na celkem šest autobusů pro Ministerstvo obrany ČR. Dodávat je bude ještě do konce letošního roku.
V únoru skupina uzavřela zakázku na 14 elektrobusů pro Dopravní podniky hlavního města ČR Prahy. Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Na tuzemský i zahraniční trhy v Evropě, Asii i severní Americe už dodala více než 14 500 těchto vozidel. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa.
„Náš nový městský autobus Škoda D’City má veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu dle nejmodernějších standardů. Je optimálním řešením pro městský i meziměstský provoz. Cestující jistě kromě prostorného interiéru a pohodlné výbavy ocení i snadný nástup a výstup do vozu. Vůz totiž disponuje funkcí kneeling – naklánění vozu u každé zastávky. Pro osoby se ztíženou pohyblivostí má ve výbavě také vyklápěcí rampu,“ říká obchodní manažer pro kolová vozidla ve společnosti Škoda Electric Martin Schlosser.
„V letošním roce jsme výrazně rozšířili naši nabídku o dieselové autobusy. Vyšli jsme tím naproti zájmu zákazníků o dieselové autobusy, které jsou ekonomicky výhodné a nabízí komfortní řešení pro cestování. Nabízíme tak nyní kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů (klasických i parciálních), přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,“ doplnil Martin Schlosser.
11.8.2021
Škoda Transportation
Foto: Škoda Transportation