Nárůst pokrytí moderních přepravních a doručovacích služeb v Česku
Za poslední rok došlo k masivnímu rozšíření pokrytí nových doručovacích služeb. K tradičně nejvíce rozšířeným službám, jako Dáme jídlo, se postupně přidává Wolt. Rozvozové zóny i skladové plochy postupně rozšiřuje Rohlík i konkurenční Košík. Nárůst nových služeb tak žene nárůst e-commerce na retailu: podle APEK česká e-commerce atakovala v roce 2020 téměř 200 miliard Kč. Podíl e-commerce na maloobchodu vyrostl na 16 % a je tak na evropském průměru. Liftago očekává zesílení tohoto trendu.
„Liftago se během pandemie rozšířilo do všech krajských měst prostřednictvím služby Liftago Zásilky, která umožňuje službám e-commerce a distribučním společnostem doručovat zboží svým zákazníkům rychle nebo na přesný čas sedm dní v týdnu. Osvěžuje tak tradiční infrastrukturu zásilkových společností a doplňuje tak vlastní službu Liftago Taxi, která postupně zásilkové služby v krajských městech doplňuje,” říká spoluzakladatel a ředitel české přepravní platformy Liftago Ondřej Krátký.
Proočkovanost komerčních řidičů a kurýrů vystoupala až k hranici 80 %
Z dotazování u řidičů Liftago zjišťuje, že přes prázdniny narostla proočkovanost řidičů až k hranici 80 %, takže je v populaci vysoce nadprůměrná i v rámci věkové skupiny 30-50 let, v níž se řidiči nejčastěji nacházejí. Napříč trhem se ukazuje, že vysoká proočkovanost je dána vysokým poměrem místních (česky hovořících) řidičů a kurýrů společnosti Liftago a také vysokou ochotou chránit sebe i cestující (resp. svůj byznys), a tím předejít opakování epidemické situaci z podzimu a přelomu roku.
Dotazník: přes 400+ dotazovaných ke 13. 8. (12. 7.)
Plně očkován/a 79 % (71 %)
První dávka očkování 5,5 % (16 %)
Bude se očkovat za delší dobu 3,5 % (5 %)
Čeká na termín, nebo se brzy přihlásí 2,5 % (3,5 %)
Očkovat se nechystá 9 % (4,5 %)
31.8.2021
Liftago
Foto: Liftago