Stihnou dopravci doručit všechny dárky včas?

Stihnou dopravci doručit všechny dárky včas?

Balíková logistika funguje tak, že zásilka dorazí na soukromou adresu nebo do výdejního místa druhý den po vyzvednutí v e-shopu.

Podle obchodního ředitele české a slovenské přepravní společnosti 123kurýr/123kuriér Petera Braunfelda se předvánoční špička začala projevovat již od počátku listopadu a má stoupající tendenci.

„Každoročně se opakuje stejný scénář, že v segmentu B2C, tedy při doručování zásilek z firem na soukromé adresy, a C2C, jak označujeme zasílání balíků mezi soukromými adresami, si zákazníci nechávají nákup vánočních dárků na poslední chvíli,“ uvádí Peter Braunfeld.

Aktuálně tvoří balíky, které doručuje společnost na soukromé adresy, 70 % z celkového množství zásilek. Podle Braunfelda se bude počet těchto zásilek nadále zvyšovat, protože e-commerce má na českých a slovenských trzích dlouhodobě vzrůstající tendenci.

„Pandemie koronaviru přinesla do rostoucího on-line trhu nebývalou akceleraci a velká část zákazníků nakupuje on-line i v době, kdy se může nakupovat v kamenné prodejně. K pořizování vánočních dárků pouze v e-shopech se chystá až 40 % zákazníků. Toto číslo je závislé na dopadech pandemické situace v obou státech. A podle mě bude mít vzrůstající tendenci,“ popisuje Braunfeld.

Letošní předvánoční špičku ovlivňují dopady pandemie i negativně. Narušily se logistické řetězce čili dochází k tomu, že některé zboží, hlavně v oblasti digitálních technologií a dalších výrobků z asijských trhů, nebudou dostupné. Obava obchodníků z poklesu tržeb navíc pramení i z toho, že do této sezóny promluví zvyšování cen energií a obava nakupujících z dalšího vývoje pandemie.

„Na rostoucím počtu zásilek se tyto obavy neprojevují, sezóna probíhá standardně a již během prvních dvou týdnů v listopadu se zvýšil průměrný počet zásilek v našich přepravních sítích o 20 %. Změnu zaznamenáváme pouze v nižším počtu připojišťovaných zásilek. Z toho můžeme usuzovat, že lidé objednávají levnější dárky, než tomu bylo v minulé sezóně,“ upozorňuje Braunfeld.

Balíkoví dopravci se musí na předvánoční špičku včas připravit, a to i v případě, že obchodníci predikují nižší objem. Zajištění dostatečného počtu brigádníků a smluvních dopravců nebo zvětšení prostor pro provozní operace probíhá již v letních měsících.

„Na sezónu jsme se připravili zodpovědně. Například jsme rozšířili všechny slovenské pobočky nebo zvýšili kapacitu našeho centrálního překladiště v Turanech o 100 %. Chceme potvrdit náš kredit na Slovensku a ukázat kvalitu služby v nově vytvořené české síti. I přes složitou situaci na realitním trhu v oblasti průmyslových staveb a skladů, která nyní v České republice je, se nám podařilo otevřít klíčové pobočky v lokalitách, které jsme vzhledem k efektivitě provozu plánovali. Síť funguje dobře a naší výhodou je, že můžeme operativně podle provozní potřeby přesouvat dopravce a kurýry mezi oběma zeměmi. Neexistuje jazyková bariéra. Můžeme tak řešit například nepředvídatelné nárůsty objemu zásilek,“ konstatuje Peter Braunfeld.

Čím více se blíží Vánoce, mohou se zákazníci kurýrních služeb setkat s několika problémy. Jednak to je zastropování počtu zásilek, které dopravce u zákazníka (výrobce, distributora nebo e-shopu) vyzvedne, dále se sezónním zvýšením přepravní ceny, které odráží složitější situaci při doručování, nebo to je automatické doručení zásilky do výdejního místa, tedy nikoliv na udanou soukromou adresu. Některá opatření se mohou odrazit i ve vyšší ceně přepravy pro koncového příjemce zásilky.

Také garance doručení zásilky v obvyklém čase, tedy následující pracovní den po vyzvednutí, není automatická, respektive bezplatná služba. Peter Braunfeld říká: „Naši zákazníci se mohou spolehnout, že sjednané podmínky a přepravní ceny dodržíme. Důležité je objednat dárky včas a vyhnout se tak předvánočnímu stresu.“

U e-shopů by zákazníci měli při objednávce počítat s dobou, po kterou prodejce zboží vyskladňuje a předává dopravci. Je třeba zjistit, zda má požadovaný produkt skladem a za jak dlouho je schopný expedovat. Dopravce doručí zásilku následující pracovní den po vyzvednutí, ale mohou nastat objektivní důvody, proč tomu tak není (vánice, ledovka, porucha vozidla, špatně napsaná adresa).

„Mohou sice nastat nepředvídatelné okolnosti, nicméně jak v České republice, tak na Slovensku doručíme do Vánoc zásilky, které svezeme do našich dep 21. 12. Garance v tomto nejhektičtějším období roku neexistuje, ale snažíme se před Vánoci vyprázdnit naše sklady tak, aby všichni příjemci měli pod vánočním stromkem včas zboží, které si na Vánoce objednali,“ říká Peter Braunfeld.

Datum zveřejnění

2.12.2021

Zdroj informací

123kurýr

Foto: 123kurýr

Výběr jazyka

Automechanika Frankfurt 2022

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2555 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál