Vítězem všech tří veřejných zakázek Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup nových městských autobusů se stala společnost Iveco Czech Republic ze skupiny Iveco Group.
V následujících pěti letech může DPP nakoupit až 100 vozidel Iveco Streetway 12m kategorie Standard, až 10 vozů Iveco Crossway LE 14,5m kategorie Standard+ a až 143 kloubových autobusů Iveco Streetway 18m. Celkový objem všech tří vysoutěžených zakázek činí 1,591 miliardy Kč, přičemž předpokládaná hodnota všech tří zakázek byla v součtu 1,814 miliardy Kč. Pokud DPP odebere všechna vozidla podle rámcových smluv ušetří 223 milionů korun oproti předpokládané ceně. Součástí všech tří veřejných zakázek je kromě autobusů i nákup odpovídajícího počtu sad hardware a software pro diagnostiku závad autobusů.
DPP v zakázce na nákup až 100 městských 12 m autobusů kategorie Standard obdržel nabídky od pěti společností, kromě vítězné také od Otokar Otomotiv, Solaris Czech, SOR Libchavy a Škoda Electric. Předpokládaná hodnota zakázky byla 600 milionů Kč, vítězná nabídková cena byla 499 milionů Kč.
V zakázce na nákup až 10 autobusů kategorie Standard+, které jsou primárně určeny pro obnovu vozového parku na lince AE spojující Letiště Václava Havla Praha a hlavní nádraží, DPP obdržel jedinou nabídku. Předpokládaná hodnota této zakázky činila 70 milionů Kč, vítězná nabídková cena byla 64,98 milionu Kč.
V tendru DPP na nákup až 143 kloubových autobusů podaly nabídky celkem čtyři společnosti, kromě vítězné také Otokar Otomotiv, Solaris Czech a SOR Libchavy. Předpokládaná hodnota zakázky byla 1,144 miliardy Kč, vítězná nabídka 1,027 miliardy Kč.
Autobusy Iveco Streetway 12 m i 18 m jsou plně nízkopodlažní. Autobusy Iveco Streetway 12 m kategorie Standard jsou dvounápravové, třídveřové s maximální přepravní kapacitou 80 cestujících, z toho 25 sedících. Kloubové autobusy jsou třínápravové se čtyřmi dvoukřídlými dveřmi, maximální přepravní kapacitou 145 cestujících, z toho 36 míst pro sedící.
Autobus Iveco Crossway LE 14,5 m je částečně nízkopodlažní, třínápravový, třídveřový, s maximální přepravní kapacitou 100 cestujících, z toho 41 míst pro sedící.
Všechny tři typy autobusů bude výrobce dodávat s automatickou převodovkou a motorem Cursor 9 s technologií HI-SCR plnícími emisní normu Euro 6, step E bez použití bez recirkulace spalin EGR.
Výrobce u všech tří typů vysoutěžených autobusů garantuje životnost 12 let, záruka na všechna vozidla je 5 let. Součástí všech tří veřejných zakázek je kromě autobusů i nákup odpovídajícího počtu sad hardware a software pro diagnostiku závad autobusů.
Všechna vysoutěžená vozidla mají celovozovou klimatizaci s topením, jsou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou a couvací kamerou, kloubová vozidla navíc i bočními kamerami. Budou vybavena kompletním odbavovacím a informačním systémem a dodávána v novém jednotném designu PID.
04.03.2022
DPP
Foto: Iveco Bus