Servind

Nákladní elektrokolo testovalo solární panely

Nákladní elektrokolo testovalo solární panely

Nákladní elektrokolo speciálně navržené pro Dachser Czech Republic podniklo 932 km dlouhou cestu z Kladna do Kolína nad Rýnem na veletrh polisMobility.

Nákladní elektrokolo, používané v současné době pro bezemisní zásobování center měst, bylo na cestu vybaveno speciálními solárními panely, které vyrobily 9,6 kWh elektrické energie. Na cestě se využití solárních panelů pro dobíjení baterií elektrokola dobře osvědčilo. Po 11 dnech elektrokolo dorazilo do Kolína nad Rýnem a na veletrh polisMobility. Na veletrhu byla prodloužená verze nákladního elektrokola čtyři dny k vidění na stánku společnosti Dachser.

Do Kolína nad Rýnem se po mezinárodní cyklotrase EuroVelo 4 vydal Jiří Štrupl, Managing Director společnosti 4AVs.eu. V sedle elekrokola strávil 56 hodin. Společnost 4AVs.eu je partnerem společnosti Dachser Czech Republic pro bezemisní distribuci balíkových, kusových a paletových zásilek v centru Prahy a v Hradci Králové.

Nákladní elektrokolo je vybaveno dvěma boxy pro kusové a balíkové zásilky o objemu 2x 240 l. Jezdí v Praze a Hradci Králové s přívěsným zařízením Bicylift pro přepravu europalet o výšce až 1,6 m. Má samostatné brzdové systémy pro nákladní e-kolo a přívěs a dvě baterie pro extra výkon a výdrž. V městské distribuci uveze náklad o hmotnosti až 300 kg.

Pro cestu na veletrh bylo elektrokolo poprvé vybaveno speciálně vyvinutými a na míru vyrobenými solárními panely, které jsou navrženy tak, aby průběžně dobíjely jeho baterie. Během cesty solární panely vyrobily 9,6 kWh elektrické energie, což stačilo na dobití 2/3 kapacity. Zbývající energie se během zastávek získávala v dobíjecích stanicích.

„Tato cesta byla dobrou příležitostí otestovat nákladní e-kolo v různých podmínkách. Solární dobíjení umožňuje nabíjet baterie mimo města a dopřát si odpočinkovou dovolenou v přírodě,“ říká Jiří Štrupl. Na cestu vyrazil z pobočky Dachser v Kladně. Cestou se zastavil i v pobočkách společnosti Dachser v Erlensee a v Kolíně nad Rýnem. Po této cestě se e-kolo vrátilo ke svému obvyklému nasazení - k bezemisním rozvozům v centru Prahy.

Dachser na veletrhu polisMOBILITY prezentoval svůj koncept DACHSER Emission-Free Delivery pro doručování zásilek sběrné služby do center měst s nulovými emisemi, čímž přispívá k udržitelnější a klimaticky šetrnější mobilitě. Kromě toho byla ve venkovních prostorách veletrhu vystavena plně elektrická vozidla, která Dachser používá pro svou bezemisní distribuci po Evropě - 7,5 t nákladní automobil Fuso eCanter a další nákladní elektrokolo Antric One.

V rámci ochrany klimatu společnost Dachser testuje a nasazuje na svoje distribuční trasy vozidla s alternativními pohony. Při dodávkách do center měst se osvědčila distribuce nákladními elektrokoly. Bezemisní distribuční zóna v Praze byla spuštěna v roce 2020 a za několik týdnů byla doplněna o distribuci paletových zásilek. Dachser Czech Republic si pro spolupráci od začátku vybral společnost 4AVS.eu.

„Ve 4AVS.eu jsme našli spolehlivého partnera, který byl schopný vyvinout nákladní elektrokolo přímo na míru našim potřebám a poradil si i s distribucí paletových zásilek. nejenže máme potřebnou techniku, ale také skvělé a nadšené cyklokurýry, kteří se starají o naše zákazníky v centru Prahy a od konce roku 2021 také v Hradci Králové,“ říká generální ředitel Dachser Czech Republic Ing. Jan Pihar.

Datum zveřejnění

09.06.2022

Zdroj informací

Dachser

Foto: Dachser

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3207 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál