Předsériový e-truck MAN s dojezdem až 800 km

Předsériový e-truck MAN s dojezdem až 800 km

Tahač návěsů s plně elektrickým pohonem, který bude uveden na trh v roce 2024, je z technického hlediska pozoruhodný svým uzpůsobením pro budoucí megawattové nabíjení. Významným partnerem MAN při tomto řešení je přední světový poskytovatel nabíjecích zařízení pro elektrická vozidla ABB E-mobility, který si vytyčil cíl přinést technologii megawattového nabíjení na trh v příštích třech letech se záměrem dosáhnout u vozidel pro dálkovou kamionovou dopravu potenciál denního dojezdu od 600 do 800 km.

„Abychom dosáhli naše klimatické cíle, je třeba dekarbonizovat silniční nákladní dopravu. Proto se soustředíme především na zvyšování prodeje užitkových vozidel ohleduplných k životnímu prostředí a na vývoj patřičné vysokovýkonné nabíjecí infrastruktury. Projekt v oblasti vysokovýkonného nabíjení pro elektricky poháněné kamiony, který podporujeme na dálnici A2, poskytuje významné poznatky. Nyní je důležité rychle dostat na cesty více elektrických nákladních vozidel. Partnerství mezi MAN a ABB ukazuje, že jdeme správným směrem,“ řekl spolkový ministr dopravy Dr. Volker Wissing, který se zúčastnil první prezentace.

​​Generální ředitel MAN Truck & Bus Alexander Vlaskamp během ministrovy zkušební jízdy v elektrickém kamionu zdůraznil, že „zrychlení rozšiřování nabíjecí infrastruktury je jedinou cestou, jak dosáhnout rozvoj dopravy a splnit klimatické cíle.“ Objasnil také důvody, proč se MAN u svých budoucích flotil bez emisí spoléhá na elektrické pohonné systémy s akumulátory: jsou to nízké provozní náklady a celková energetická stopa. „Jako součást Traton Group se, spolu s našimi průmyslovými partnery, již podílíme na společném podniku, který hodlá vyvinout a provozovat vysokovýkonnou veřejnou nabíjecí síť. Cílem je vytvořit alespoň 1700 nabíjecích míst se zelenou elektřinou po celé Evropě,“ dodal Alexander Vlaskamp.

Závazný a jednotný standard je klíčový i pro uvedení megawattové technologie do praxe. Německo by zde mohlo nastavit kritéria. Na prvním projektu vysokovýkonného nabíjení na světě, který je financován německou vládou, pracuje 20 partnerů z průmyslu a vědy včetně společností MAN a ABB. Na čtyřech místech dálnice A2 se již budují vysokovýkonné stanice s megawattovými nabíjecími systémy, které budou základem pro celostátní rozšíření projektu.

Datum zveřejnění

16.06.2022

Zdroj informací

MAN

Foto: MAN

Fotogalerie

Výběr jazyka

VALEO školení 2022

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.4373 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál