Mercedes-Benz eActros LongHaul se představí na IAA

Mercedes-Benz eActros LongHaul se představí na IAA

Model eActros LongHaul, nákladní vozidlo pro dálkovou dopravu s akumulátorovým elektrickým pohonem, bude v expozici divize Mercedes-Benz Trucks hvězdou letošního veletrhu IAA Transportation, který se uskuteční v září v Hannoveru.

Divize Mercedes-Benz Trucks zveřejnila technické specifikace plánované pro sériově vyráběnou verzi elektricky poháněného nákladního vozidla s celkovou hmotností 40 t - dva roky po prvním koncepčním prototypu. Na IAA vystavený eActros LongHaul poskytne výhled na designový styl sériově vyráběného vozidla.

Tahač bude navíc součástí zkušební flotily vozidel eActros LongHaul. První prototypy již absolvují intenzivní interní testy. Ještě letos se bude eActros LongHaul testovat také na veřejných silnicích a v příštím roce začnou testy prototypů v téměř sériové podobě u zákazníků. Elektricky poháněné nákladní vozidlo by mělo být připraveno na zahájení sériové výroby v roce 2024.

V modelu eActros LongHaul jsou použity sady akumulátorů s lithium-železo-fosfátovými články (LFP), které se vyznačují dlouhou životností a vyšší využitelnou energetickou kapacitou. Model eActros LongHaul ujede na jedno nabití akumulátorů 500 km. U elektricky poháněného nákladního vozidla bude možné využívat vysokovýkonné doplňování elektrické energie – tzv. megawattové nabíjení. Akumulátory lze nabít z 20 na 80 % za méně než 30 minut z nabíjecího stojanu s výkonem 1 MW.

Model eActros LongHaul disponuje velkým počtem bezpečnostních inovací. Mercedes-Benz Trucks založila svůj koncept dálkové dopravy s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů na nabídce komplexního řešení dopravy včetně automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb. Model eActros LongHaul se tak má pro zákazníky stát výhodnou volbou z hledisek ziskovosti, trvalé udržitelnosti a spolehlivosti.

Výhody modelu Mercedes-Benz eActros LongHaul

Elektrický pohon napájený z akumulátorů vykazuje nejvyšší účinnost. Model eActros LongHaul s výhradně elektrickým pohonem, který získává elektrickou energii z akumulátorů, proto nabízí vysokou úroveň energetické hospodárnosti. Dopravcům to přinese významné ekonomické výhody.

Velká část vozidel provozovaných dopravci v dálkové dopravě nevyžaduje delší dojezd než 500 km, který eActros LongHaul umožní na jedno nabití. V závislosti na konkrétní situaci je nutnost delšího dojezdu limitována legislativními požadavky na dobu souvislého řízení nákladního vozidla jedním řidičem - v EU si musejí udělat přestávku k odpočinku dlouhou nejméně 45 minut nejpozději po 4,5 hodiny strávených za volantem. Během této doby lze doplnit elektrickou energii pro pokračování v jízdě. V pravidelném provozu na plánovatelných trasách a při odpovídajících vzdálenostech a možnostech nabíjení tak eActros LongHaul bude pro dopravce vhodným řešením.

Konečný cíl: nákladní silniční doprava s neutrální bilancí emisí CO2 do roku 2050

Kromě modelu eActros LongHaul představí Mercedes-Benz Trucks na IAA další nová nákladní vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Již od října 2021 sjíždějí z montážní linky závodu Wörth vozidla eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu. V červenci bude následovat eEconic pro komunální služby. Cílem divize Mercedes-Benz Trucks je zvýšit v Evropě do roku 2030 podíl nových vozidel s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 na více než 50 %.

Daimler Truck má ambici nabízet nejpozději od roku 2039 v Evropě, Japonsku a Severní Americe už jen nová vozidla s neutrální bilancí emisí CO2 vznikajících při jejich provozu („tank-to-wheel“).

Již od roku 2018 resp. 2021 se sériově vyrábí modely Mercedes-Benz eCitaro a eActros s elektrickým pohonem s akumulátory. V letošním roce budou následovat Mercedes-Benz eEconic, Fuso eCanter a v USA Freightliner eCascadia. Další vozidla s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 jsou již v plánu.

Od druhé poloviny desetiletí hodlá Daimler Truck rozšířit svou nabídkou také o sériově vyráběná vozidla poháněná palivovými články na vodík. Konečným cílem je nákladní silniční doprava s neutrální bilancí emisí CO2 do roku 2050.

Datum zveřejnění

07.07.2022

Zdroj informací

Daimler Truck

Kresby: Daimler Truck

Fotogalerie

Výběr jazyka

Automechanika Frankfurt 2022

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2359 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál