Fuso, dceřiná společnost koncernu Daimler Truck, na veletrhu bauma 2022 vystavuje nové generace modelů eCanter a Canter. Jak nová generace modelu eCanter, tak konvenční Canter dokážou pracovat s nejrůznějšími nástavbami přepravovat sypký materiál nebo stroje, například na staveništi potřebný bagr, ale také vyklápěcí korby či kontejnery.
V expozici vystavená nová generace modelu eCanter je ve verzi s celkovou hmotností 8,55 t poprvé vybavena hákovým nosičem kontejnerů firmy Unsinn a mechanickým vedlejším pohonem přídavných zařízení. Celková nosnost podvozku je 5135 kg a užitečná hmotnost 3635 kg. Vozidlo s jednoduchou kabinou má rozvor náprav 3400 mm a je vybaveno sadou akumulátorů pro dojezd až 140 km.
Vystavené nové Fuso Canter má celkovou hmotnost 7,49 t, třístranný sklápěč Meiller a jeřáb Atlas. S jednoduchou kabinou má rozvor náprav 3400 mm, nosnost podvozku 4,94 t, užitečnou 2580 kg a motor o výkonu 129 kW.
Zatímco doposud se Fuso eCanter dodávalo pouze s celkovou hmotností 7,49 t a rozvorem náprav 3400 mm, mají nyní zákazníci na výběr šest rozvorů náprav od 2500 do 4750 mm a celkovou hmotnost 4,25 až 8,55 t. Nosnost je až 5 t. Trakční elektromotor má výkon 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 t) nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 t), s točivým momentem 430 N.m.
V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů. Sada akumulátorů s jmenovitou kapacitou 41 kWh umožňuje dojezd 70 km, jmenovitá kapacita 83 kWh má dojezd 140 km a nejvýkonnější sada nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd 200 km. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem.
Nová generace modelu eCanter se dodává se dvěma variantami kabiny. Na přání se dodává přímo z výroby s výstupním hnacím hřídelem pro hydraulické systémy nástaveb.
Nejnovější generace modelu Fuso Canter je k dispozici v pěti hmotnostních třídách (3,5 až 8,55 t), s šesti rozvory náprav (2500 až 4750 mm), třemi výkonnými motory (96 kW až 129 kW) a třemi variantami kabin. Ve variantě 4x4 je Canter díky přiřaditelnému pohonu všech kol, redukční převodovce a samosvornému diferenciálu vhodným vozidlem pro stavebnictví.
1.11.2022
Daimler Truck
Foto: Daimler Truck