Servind

Elektrická nákladní vozidla pro stavebnictví

Elektrická nákladní vozidla pro stavebnictví

Pomocí elektricky poháněných nákladních vozidel mohou společnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozidlech s nižší hladinou hluku a nulovými emisemi na městských staveništích a v jejich okolí.

Společnost Volvo Trucks proto vyvinula těžká nákladní vozidla, která zákazníkům v segmentu stavebnictví nabídnou možnost přechodu na udržitelnější přepravu. Konvenční nákladní vozidla s jednoduchým podvozkem a množstvím možností vestavěných aplikací, jako jsou různé sklápěče, domíchávače a jeřáby, jsou nyní nabízena ve verzích s elektrickým pohonem.

„Vozidla určená pro stavebnictví obvykle jezdí na poměrně krátké vzdálenosti a jezdí v opakujících se cyklech, například s dodávkou materiálu na staveniště. Díky tomu jsou vhodné pro elektrifikaci. Naše elektrická vozidla lze postavit na míru, aby se podařilo splnit mnoho z těchto úkolů, což znamená, že zákazníci ve stavebnictví nyní mohou získat stejná vozidla, která dnes používají, v elektrické verzi. To jim přináší lepší manévrovatelnost, sníženou hladinu hluku a nulové emise výfukových plynů,“ vysvětluje globální produktová manažerka společnosti Volvo Trucks Jessica Sandströmová.

Vozidla jsou flexibilní díky různým variantám kabin a akumulátorů a široké nabídky konfigurace náprav s možností kratšího rozvoru až 3900 mm.

Zákazníci si mohou vybrat sady od šesti až po dva akumulátory podlejejich specifických podmínek na dojezd a užitečné zatížení. Nové podvozky mají kapacitu akumulátoru mezi 180 až 540 kWh.

Tři typy pomocného pohonu PTO usnadňující montáž elektrických nebo mechanických nástaveb: elektrický ePTO, převodový PTO a elektromechanický PTO. Elektromechanické i převodové řešení nabízí dobré možnosti optimalizace spotřeby energie a zamezení nadměrného hluku.

Elektrická nákladní vozidla Volvo FM a FMX s nástavbou

1) Prodej zahájen v prosinci 2022, sériová výroba začne v březnu 2023

Pohon: 490 kW

Pohonná jednotka: 3 elektromotory

Akumulátor: 450-540 kWh, 5 - 6 modulů

Kabina: spací, vysoká, X-High spací kabina

Rozvor: 4300 – 6700 mm

Konfigurace náprav: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R a 8x4R

PTO: Elektrický ePTO, PTO převodovky a elektromechanický PTO

2) Prodej zahájen v únoru 2023, sériová výroba začne v květnu 2023

Pohon: 330 kW

Pohonná jednotka: 2 elektromotory

Akumulátor: 360 kWh, 4 moduly

Kabina: denní kabina

Rozvor: 3900 – 6700 mm

3) Prodej zahájen v červnu 2023, sériová výroba začne v září 2023:

Akumulátor: 180 až 270 kWh, 2 - 3 moduly

Datum zveřejnění

14.3.2023

Zdroj informací

Volvo Trucks

Foto: Volvo Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1934 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál