Servind

Generální ředitel Iveco: Euro VII je hloupost

Generální ředitel Iveco: Euro VII je hloupost

Generální ředitel skupiny Iveco odsoudil normy Euro 7/Euro VII jako „obyčejnou hloupost“, která má kořeny v nefunkčním politickém systému EU, v němž různí komisaři s různými politickými programy prosazují zákony, které jsou často protichůdné.

Generální ředitel italského výrobce nákladních automobilů a autobusů Iveco Gerrit Marx odsoudil normy Euro 7/Euro VII, které od roku 2025 zpřísňují v Evropské unii emisní limity vozidel pro znečišťující látky včetně oxidů dusíku a oxidu uhelnatého, jako „naprostou hloupost“.
Gerrit Marx uvedl, že nařízení, jak je v současné době navrženo EU, vyžaduje snížení emisí oxidů dusíku a pevných částic, které je „technicky neproveditelné. Úsilí o dosažení tohoto cíle je obrovské. A neexistuje žádná skutečný přínos.“

Země EU a zákonodárci mají letos jednat o navrhovaných právních předpisech, které mají platit pro osobní a dodávkové automobily od 1. července 2025 a pro autobusy a nákladní automobily o dva roky později. Evropská komise samostatně navrhla přísnější limity CO2 pro těžká nákladní vozidla, podle nichž by nová nákladní vozidla měla do roku 2040 snížit emise o 90 % a všechny nové městské autobusy by měly mít od roku 2030 nulové emise.

Marx uvedl, že pokud musí výrobci nákladních vozidel a autobusů snížit emise tak výrazně, aby splnili tuto legislativu, nedává smysl, aby v krátkodobém horizontu platila také pravidla Euro VII, která ukládají přísné limity pro současné motory a vyžadují značné investice. „Na straně našich nákladních vozidel není správné, abychom měli tak přísnou normu Euro VII a zároveň velmi přísnou regulaci CO2,“ řekl.

Gerrit Marx dodal: „Nové normy Euro 7/Euro VII jsou naprostý nesmysl, který má kořeny v nefunkčním politickém systému bloku 27 zemí, v němž různí komisaři s různými politickými programy prosazují zákony, které si často odporují. Po aféře Dieselgate se v Bruselu stalo přijatelným hanobit automobilový průmysl.“

Iveco dlouhodobé posuzuje možnosti dekarbonizace, přičemž prostou elektrifikaci nepovažuje za vhodnou technologii pro podniky v těžkých nákladních vozidlech nebo autobusech jezdících na dlouhé vzdálenosti. Marx uznal, že je rozumné, aby v dlouhodobém horizontu éra spalovacích motorů skončila, „ale způsob, jakým je to nyní průmyslu vnucováno, není správný.“

Společnost Iveco ovládá Exor, holdingová společnost italské rodiny Agnelli. Iveco se vyčlenilo z bývalé mateřské společnosti CNH Industrial a na začátku roku 2022 vstoupilo samostatně na burzu.

Datum zveřejnění

30.3.2023

Zdroj informací

Iveco

Foto: Iveco

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2603 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál