Mercedes-Benz Trucks zahájil propagační turné, které zavítá do pěti evropských zemí. Trasa tří elektricky poháněných nákladních vozidel eActros pro rozvážkovou dopravu vede od výrobního závodu Mercedes-Benz Wörth přes Rakousko do Itálie. Po následující smyčce Německem pojedou vozidla eActros dál až do Nizozemska a Belgie.
Trasa bude zahrnovat několik zastávek, na nichž budou vozidla včetně doprovodných služeb podrobně představována zákazníkům. Odborníci na elektromobilitu ze společnosti Mercedes-Benz Trucks budou v diskuzích s provozovateli vozových parků odpovídat na specifické dotazy o elektromobilitě a poskytovat zákazníkům komplexní poradenství.
Tři vozidla eActros překonají za pět týdnů celkem 3700 km na výhradně akumulátorový elektrický pohon. Jejich nabíjení bude probíhat jak na veřejných nabíjecích stanicích, tak i z nabíjecích stojanů přímo v areálech prodejních zastoupení.
Na roadshow se vydala dvě vozidla eActros 300 (4x2) a jeden eActros 400 (6x2) s akumulátorovým elektrickým pohonem pro těžkou rozvážkovou dopravu. Od roku 2021 sjíždí vozy eActros z montážní linky výrobního závodu Wörth. Akumulátory jsou složeny buď ze tří (eActros 300) nebo ze čtyř sad (eActros 400), z nichž každá má instalovanou kapacitu 112 kWh . Se čtyřmi sadami akumulátorů má eActros 400 dojezd až 400 km . Jednotka pohonu je složená z tuhé nápravy osazené dvěma integrovanými elektromotory a dvoustupňovou převodovkou. Oba kapalinou chlazené elektromotory poskytují trvalý výkon 330 kW, který se může krátkodobě zvýšit až na 400 kW. Při předvídavé jízdě lze získávat zpět elektrickou energii rekuperací.
eConsulting: eActros jako integrované řešení
Nezávisle na technice pohonu se musí každá investice do nákladního vozidla dopravcům v každodenním provozu vyplácet.
Speciálně v souvislosti se zcela elektrickými nákladními vozidly je navíc nutné si předem vyjasnit řadu otázek: Na jakých trasách je výhodné elektricky poháněná vozidla používat? Jak to vypadá s nabíjecí infrastrukturou? S jakými stavebními opatřeními a investicemi se musí počítat pro nabíjení v areálech provozovatelů nebo na podnikových parkovištích?
Proto je velmi důležité zákazníkům elektricky poháněná nákladní vozidla nejen prodat, ale také je v procesu elektrifikace jejich vozového parku systematicky doprovázet. Proto divize Mercedes-Benz Trucks integrovala model eActros do obchodního ekosystému, který zahrnuje také nabídky poradenství pro efektivní využívání vozidel a optimalizaci celkových nákladů na vlastnictví TCO (Total Cost of Ownership).
Například na základě současných tras je pro zákazníka sestaven co nejrealističtější a nejvýstižnější profil používání elektrického nákladního vozidla. Součástí tzv. eConsultingu jsou kromě elektrifikace podnikového provozního areálu také otázky týkající se plánování, podmínek podávání nejrůznějších žádostí a realizace nabíjecí infrastruktury včetně nezbytného připojení k elektrické síti. Na přání je zákazníkům poskytována pomoc rovněž při vyhledávání veřejných dotací na infrastrukturu a vozidla.
60 let výrobního závodu Mercedes-Benz Wörth
Největší montážní závod divize Mercedes-Benz Trucks ve Wörthu nad Rýnem byl založen v roce 1963. Od té doby zde bylo vyrobeno cca 4,4 milionu nákladních vozidel. V současnosti to jsou modely Actros, Arocs a Atego.
Divize Mercedes-Benz Special Trucks vyrábí ve Wörthu také speciální vozidla Econic, Unimog a Zetros.
V roce 2021 byla zahájena sériová výroba vozidel eActros s elektrickým pohonem. V roce 2022 následoval eEconic jako druhé sériově vyráběné elektrické nákladní vozidlo. Závod s 10 000 zaměstnanci je druhým největším zaměstnavatelem ve spolkové zemi Porýní-Falc.
16.5.2023
Daimler Trucks
Foto: Daimler Trucks