Servind

Elektrická nákladní vozidla Volvo z Gentu

Elektrická nákladní vozidla Volvo z Gentu

Společnost Volvo Trucks navyšuje objem výroby elektricky poháněných nákladních vozidel. Zahájilo sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel s akumulátory v belgickém Gentu. To znamená, že elektrická nákladní vozidla Volvo se nyní vyrábějí ve čtyřech továrnách – třech v Evropě a jedné v USA.

V Gentu se budou vyrábět tři elektrické modely – FH, FM a FMX Electric. Tato nákladní vozidla mohou pracovat s celkovou hmotností 44 tun a lze je přizpůsobit pro širokou škálu přepravních úkolů.   

„Továrna v Gentu je největší v naší síti, takže se jedná o velmi důležitý milník. Nyní může s Volvem přejít na elektrický pohon ještě víc přepravních společností,“ říká prezident Volvo Trucks Roger Alm.

Továrna v Gentu je největším výrobním závodem společnosti Volvo Trucks s roční kapacitou 45 000 nákladních vozidel. Elektrická nákladní vozidla se montují na stejné platformě a lince jako nákladní vozidla poháněná naftou a plynem a ve výrobním uspořádání, které dává továrně vysokou míru flexibility pokud jde o manipulaci s různými variantami a požadavky. Akumulátory pocházejí z nedávno otevřeného montážního závodu v Gentu, který se nachází hned vedle výrobní linky.    

První s elektrickými nákladními vozidly

Gent je čtvrtou továrnou společnosti Volvo Trucks, která vyrábí elektricky poháněná nákladní vozidla. První je v Blainville ve Francii, kde Volvo v roce 2019 začalo vyrábět elektrická nákladní vozidla pro svoz odpadu a městskou distribuci. O rok později byla v americkém New River Valley zahájena sériová výroba VNR Electric, určeného pro regionální přepravu. V loňském roce společnost Volvo Trucks jako první globální výrobce uvedla svou nejtěžší řadu do sériové výroby v závodě v Tuve ve Švédsku.   

Společnost Volvo Trucks dosud přijala objednávky, včetně prohlášení o záměru koupě, na 6000 elektrických nákladních vozidel ze 42 zemí na šesti kontinentech.

„Ještě před několika lety si mnozí mysleli, že je nemožné elektrifikovat těžkou nákladní dopravu. Ale brzy jsme se rozhodli, že elektrifikace je naší hlavní cestou k nulovým emisím. Nyní jsme schopni nabídnout špičkovou ucelenou řadu účelově navržených elektrických nákladních vozidel pro komerční provoz po celém světě. Aby však došlo k velkému přechodu na elektřinu, musí vlády jednotlivých států co nejdříve vyjednat a nabídnout incentivní programy pro ty, kteří investují do nových technologií, zvyšují kapacitu v rozvodné síti a zavádějí daně z vyšší produkce CO2 pro zvýšení konkurenceschopnosti udržitelné dopravy,“ říká Roger Alm.

Datum zveřejnění

9.10.2023

Zdroj informací

Volvo Trucks

Foto: Volvo Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2811 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál