Servind

Bezpečnostní školení řidičů FlixBusu na okruhu v Brně

Bezpečnostní školení řidičů FlixBusu na okruhu v Brně

Historicky první bezpečnostní školení přímo na Masarykově okruhu v Brně uspořádala pro své české, slovenské a maďarské řidiče zelených autobusů česká pobočka FlixBusu. S jednopatrovými autobusy značek Setra, Scania Irizar a MAN získávali praktické zkušenosti ovládání vozidla v klouzavém smyku, nouzového brzdění a vyzkoušet si mohou i náročný slalom mezi kužely. Školení bylo zaměřeno na excelování v oblasti poskytování bezpečnosti pro cestující dálkových autobusů a dalších účastníků silničního provozu.

Masarykův okruh v Brně poskytl zázemí nezvyklé skladbě vozového parku –několika 13 m a 14 m zelených autobusů FlixBus značek Setra, Man a Scania Irizar. Za jejich volanty vystřídaly desítky řidičů, kteří jezdí pro vnitrostátní i mezinárodní linky společnosti Flix v ČR, Maďarsku i na Slovensku. Kromě teoretických přednášek si mohli přímo na testovacím okruhu vyzkoušet ovládání vozidla v klouzavém smyku, nouzové brzdění nebo náročný slalom mezi kužely.

„Trénink dělá mistra. Zvládání krizových situací na silnici i mimo ni patří k nedílné součásti práce profesionálních řidičů. Bezpečnost provozu, cestujících na palubě, ale i profesionální komunikace řidičů, jejich vystupování a celkově kvalita poskytovaných služeb patří mezi hlavní priority FlixBusu,“ uvádí ředitel provozního a obchodního oddělení společnosti FlixBus v Česku Zdeněk Tesárek.

Podle ředitele autobusové dopravní společnosti UMSE z Liberce Jana Konopáska si řidiči možnost vyzkoušet praktické jízdy na polygonu kvitovali. „Naši řidiči a linky, které pro FlixBus obsluhujeme, dlouhodobě patří mezi ze stran cestujících kvalitativně nejlépe hodnocené. Každý profesionální řidič se však může zaplést do dopravní nehody nebo kritické situace a našim úkolem je se na to dobře připravit,“ dodal.

Na základě dat Spolkového statistického úřadu v Německu jsou dálkové autobusy jedním z nejbezpečnějších dopravních prostředků. V porovnání s ostatními druhy dopravy je nehodovost u dálkových autobusů výrazně nižší než u osobních automobilů nebo motocyklů.

I tak společnost Flix již v minulosti zavedla řadu bezpečnostních opatření, jako jsou bezpečnostní školení pro zaměstnance a řidiče, dva řidiče na téměř všechny noční linky v rámci Evropy, moderní autobusový park vybavený asistenty řízení, jako jsou systémy pro udržování v jízdním pruhu a brzdové asistenční systémy, která jdou nad rámec zákonných požadavků.

Nejúspěšnějším bezpečnostním opatřením v historii automobilové dopravy? Pásy!

„Připoutat se je nejúčinnější věc, kterou můžete udělat, abyste se ochránili při jakékoli nehodě, bez ohledu na typ vozidla,“ připomíná Thorsten Meyer, bezpečnostní expert společnosti Flix. Povinné používání bezpečnostních pásů v Německu přitom přímo souvisí se snížením počtu dopravních nehod. Všechny evropské autobusy FlixBusu mají nainstalované bezpečnostní pásy, ale žádný výrobce prozatím nemá řešení, jak kontrolovat, zda jsou použity.

Že se cestující v dálkové autobusové dopravě málokdy poutají po celou dobu cesty, si všimne každý, kdo občas někam vycestuje. Společnost Flix proto přistoupila k osvětové kampani a na svých komunikačních kanálech nabádá cestující, aby byli po dobu jízdy bezpečnostními pásy připoutáni. V samotném vozidle jim to připomíná také hlášení řidiče a nálepky, kde se cestující mohou o nutnosti poutání se za jízdy dozvědět více.

Datum zveřejnění

23. 10. 2024

Zdroj informací

FlixBus

Foto: FlixBus

 

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.221 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál