Servind

Tatra Force e-Drive Hybrid na veletrhu e-Salon

Tatra Force e-Drive Hybrid na veletrhu e-Salon

Na pražském výstavišti v Letňanech se v rámci veletrhu e-Salon 2024 uskutečnila světová výstavní premiéra nového vozu Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8. Jde o další přírůstek rozšiřující se rodiny vozů Tatra s přídomkem e-Drive, které disponují různými alternativními systémy pohonu. Před rokem automobilka Tatra Trucks představila prvního zástupce této rodiny vůz Tatra Force e-Drive FCEV, který k výrobě elektrické energie využívá vodíkové palivové články.

Představený čtyřnápravový valník s novou elektronickou architekturou a se čtyřdveřovou kabinou nového typu bude sloužit k ověření zástavby jak nové kabiny pro šestičlennou osádku se čtyřmi místy včetně řidiče v první řadě a dvěma místy v řadě druhé, tak hybridního systému pohonu. Kabina je vybavena řadou nadstandardních bezpečnostních prvků, digitální palubní deskou s moderním řešením ergonomie, dále například střešním průlezem, klimatizací, vytápěním nebo elektrickým ovládáním oken. Užitečné zatížení činí 22 t, celková hmotnost vozidla může dosahovat až 38 t.

Součástí hybridního systému je osmiválcový vzduchem chlazený motor Tatra s elektronickým řízením, výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 N.m. Ten je spojen se synchronním elektromotorem Danfoss EM-PMI375-T1100 s permanentními magnety (SRPM), který disponuje trvalým výkonem 300 kW, maximálním výkonem 500 kW a točivým momentem 2400 N,m. Na něj navazuje automatická sedmistupňová převodovka Allison 4900 a přes spojovací hřídel napojená redukční převodovka Tatra se standardní montáží do centrální nosné roury podvozku vozidla. Součástí vozidla je i trakční akumulátor typu LTO o kapacitě 89 kWh. Uvnitř hnacího traktu se nacházejí osové a mezinápravové diferenciály, nápravy jsou vybaveny novým typem redukcí, tzv. pravou planetou.

První den veletrhu e-Salon 2024 v Praze nové vozidlo vybavené paralelním plug-in hybridním systémem pohonu z vývoje nejstarší české automobilky představili odborníkům, zástupcům médií i veřejnosti Radomír Smolka, člen představenstva Tatra Trucks zodpovědný za výzkum a vývoj, a Jakub Pončík, ředitel výzkumu a vývoje automobilky. Vůz je postaven na základě nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force.

„Naše nová hybridní Tatra se dokáže pohybovat buď pouze pomocí elektromotoru při dojezdu až 70 km, nebo umožňuje provoz jen na spalovací motor, či jízdu při paralelním zapojení spalovacího motoru a elektromotoru. V případě prvního provozního módu za využití pohonu elektromotorem a trakční baterie je tedy možný lokálně čistý, bezemisní provoz, nebo například tichý pohyb se sníženou tepelnou stopou. V kombinovaném módu zapojení spalovacího motoru, elektromotoru a trakční baterie celý pohonný systém navíc nabídne prodloužený dojezd,“ přiblížil provozní možnosti novinky Jakub Pončík.

Datum zveřejnění

7. 11. 2024

Zdroj informací

Tatra Trucks

Foto: Vladimír Rybecký a Tatra Trucks

 

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3023 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál