Proace Max jako první velký van Toyota na evropském trhu doplňuje nabídku užitkových vozidel Toyota Professional, která dosud zahrnovala modely Proace a Proace City. Toyota Proace Max vychází ze spolupráce společností Toyota Motor Europe a Stellantis, probíhající již od roku 2012. Vyrábí se v závodech Stellantisu v italské Atesse resp. elektrické verze v polských Gliwicích. Od vozů Citroën Jumper/Peugeot Boxer/Fiat Ducato/Opel Movano se liší jen maskou chladiče a samozřejmě výbavou.
Toyotu Proace Max pohání turbodiesel 2,2 l s výkony 88 až 132 kW (120 až 180 k) s přímo řazenou šestirychlostní nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je jen s pohonem předních kol, což poskytuje nižší podlahu a větší využitelný objem pro náklad. Po verzi van se na trhu postupně objevují i šasi, platforma a valník. Osobní verze Kombi přijde později.
V základní výbavě Active je asistent rozpoznávající únavu řidiče, rozpoznávání dopravních značek a zadní parkovací kamera. Verze Comfort přidává hlídání mrtvého úhlu či Full LED světlomety včetně funkce přisvěcování do zatáček. V paketu Executive jsou v nabídce i vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, odpružené sedadlo řidiče nebo alternátor 220 V.
Základní multimediální systém má uhlopříčku 5“, bluetooth a zobrazuje obraz z parkovací kamery. Pro paket Multimedia pro výbavu Active či jako standard ve výbavě Comfort je k dispozici 7“ digitální přístrojový štít a infotainment s 10“ displejem, Apple CarPlay nebo Android Auto a navigací Tom Tom. Třímístné verze mají skládací odkládací stolek.
Ceny začínají na 815 000 Kč bez DPH. Předprodejní cena nejpoptávanější verze Proace Max 2,2 D-4D (140 k), 6MT, L3H2 Active s paketem Multimedia a zadními dveřmi otevíratelnými do 270° je 1 010 000 Kč bez DPH. Toyota Professional poskytuje na vozy záruku na 5 let resp. 250 000 km.
Nový čistě elektrický pohon s elektromotorem o výkonu 200 kW (272 k) a točivým momentem 410 N.m má dojezd 420 km, přičemž tři jízdní režimy (Eco, Normal a Power) umožňují upravovat charakter akcelerace a nejvyšší rychlost s ohledem na požadovaný výkon a dojezd při plnění konkrétního úkolu. K rychlodobíjení akumulátoru s kapacitou 110 kWh lze využít výkon 150 kW.
Věc skříňovém provedení je k dispozici šest různých rozměrů se dvěma variantami rozvoru (3450 mm a 4035 mm), tří délek (5413 mm, 5998 mm a 6363 mm) a tří výšek (2254 mm, 2524 mm a 2764 mm). Ty nabízejí prostor pro náklad o objemu od 10 do 17 m3 k naložení až pěti europalet. Z výroby je k dispozici i jednostranný nebo třístranný sklápěč vč. možnosti volby kabiny Crew Cab s druhou řadou čtyř sedadel pro až sedm členů posádky. Verze Platform Cab s nákladovou plošinou resp. Chassis Cab s nekrytým žebřinový rámem si zákazník může nechat přestavět ke konkrétnímu účelu. Obě jsou k dispozici ve standardní nebo prodloužené verzi (tj. 5943 mm, resp. 6308 mm). Pro všechny kromě delší verze Platform Cab je k dispozici i elektrický pohon.
Hmotnost vozidla se se vznětovým motorem pohybuje od základní 3300 kg do 3500 kg u verze Heavy se zesílenými závěsy a většími koly, resp. 3500 nebo 4250 kg u elektrického pohonu. S turbodieselem je nosnost až 1425 kg a hmotnost přívěsu až 3000 kg (v závislosti na kombinaci délky a výšky). Užitečná hmotnost elektrické verze je 1500 kg a hmotnost přívěsu 2400 kg.
2,2 l |
2,2 l |
2,2 l |
Electric |
88 kW (120 k) |
103 kW (140 k) |
132 kW (180 k) |
200 kW (272 k) |
320 N.m |
350/380 N.m |
380/450 N.m |
410 N.m |
6 MT |
6MT/8AT |
6MT/8AT |
- |
van |
L2 |
L3 |
L4 |
rozvor |
3450 mm |
4035 mm |
4035 mm |
H3 |
X |
15,0 m3 |
17,0 m3 |
H2 |
11,5 m3 |
13,0 m3 |
15,0 m3 |
H1 |
10,0 m3 |
X |
X |
28. 12. 2024
Toyota
Foto: Vladimír Rybecký