Když si motoristé kupují nové pneumatiky, tak se zdá, že pro ně existuje pouze jedno kritérium: ty nové musejí být vždy větší a širší. Průměr nově zakoupených automobilových pneumatik v průměru mezi roky 2016 a 2020 vzrostl z 15,8“ na 16,5“. To znamená, že průměrná pneumatika v roce 2020 byla o 4 % větší než v roce 2016. Dokládá to databáze všech pneumatik prodávaných prostřednictvím největšího německého srovnávacího portálu Check24 v letech 2016 - 2020.
S rostoucím průměrem se pneumatiky také rozšířily. Před čtyřmi lety si zákazníci prostřednictvím Check24 koupili kola široká v průměru 204,5 mm. V roce 2020 už to bylo v průměru 212,6 mm, což je také nárůst o 4 %.
„Motoristé kupují větší a širší pneumatiky hlavně z estetických důvodů, ale rostoucí obliba SUV v posledních letech vyústila v použití větších a širší pneumatik,“ říká generální ředitel Auto Parts ve společnosti Check24 Dominik Drerup.
Tomuto trendu podléhají zimní i letní pneumatiky. Letní pneumatiky jsou v průměru o 1,2“ větší než zimní s poměrem (17,2“ vs. 16,1“. Zajímavé je, že spotřebitelé, kteří se spoléhají na celoroční pneumatiky, si vybírají nejmenší pneumatiky s rozměrem 15,7“.
11.2.2021
Vladimír Rybecký