Servind

Zbavte motor karbonových úsad

Zbavte motor karbonových úsad

Spalovací motory aut nikdy nevyužijí 100 % paliva, které pohonným systémem prochází. Nedokonalým spalováním v něm pak vznikají uhlíkové (karbonové) úsady. Ty poté motor zanášejí a mohou významně zkrátit jeho životnost. Dekarbonizaci motoru lze provést mechanicky, tedy ručním vyčištěním příslušných součástek, i chemicky, kdy se rozpuštěné nánosy vypustí s olejem.

„Nejefektivněji se jich ale zbavíte dekarbonizací vodíkem, která je zároveň ekologická a šetrná vůči motoru. Provádí se pomocí speciální technologie, kdy se do sání motoru přidá směs vodíku a kyslíku v plynném skupenství. Díky obohacení směsi běžného paliva dochází ke zvýšení účinnosti spalování paliva a zároveň plyn uvnitř motoru chemicky reaguje s částicemi sazí, které následně odchází v plynném skupenství výfukovým potrubím,“ popisuje výhody tohoto typu údržby Martin Moravec, generální ředitel společnosti Sherlog SE, která vedle zabezpečení a monitoringu vozidel poskytuje i dekarbonizaci motorů vodíkem.

Dekarbonizace přispívá k prodloužení životnosti motoru, obnovuje funkci trysek a snižuje jeho hlučnost a vibrace, stejně jako redukuje kouřivost a emise. Z ekonomického hlediska také šetří nákladné a často měněné díly vozu a snižuje spotřebu paliva.

„Hlavně u vozidel firem a podnikatelů, které ročně najezdí desetitisíce kilometrů při velké zátěži, se jedná o velmi výrazný přínos. Jde přitom o rychlou proceduru v podstatě na počkání, a s cenami dle objemu motoru v jednotkách tisíc korun,“ říká Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která se zaměřuje na služby spojené s provozem firemních vozidel.

Redukovat vznik karbonových úsad a celkově podpořit dobrou kondici motoru lze i tankováním prémiových paliv, která jsou charakteristická obsahem celé škály aditiv. Zajišťují tak komplexní péči o motor a palivovou soustavu.

Prémiový benzin i nafta díky obsahu čisticích složek udržují v čistotě ventily, vstřikovače a spalovací prostor. Motor méně kouří, méně se zanáší filtr pevných částic i ventil EGR. V neposlední řadě se snižuje i spotřeba paliva. Speciální mazací přísady také výrazně snižují třecí ztráty. Přínosem je rovněž vyšší oktanové číslo benzínu nebo cetanové číslo nafty.

Datum zveřejnění

5.5.2021

Zdroj informací

Lukáš Pololáník

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2751 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál