Servind

Schaeffler vyvíjí ložiska pro e-mobilitu.

Schaeffler vyvíjí ložiska pro e-mobilitu.

Inovativní řešení ložisek hrají klíčovou roli v udržitelné mobilitě tím, že zvyšují energetickou účinnost systémů hnacích ústrojí a podvozků. U elektrifikovaných vozidel znamená každá úspora energie prodloužení dojezdu. Každé ložiskové místo se proto během vývoje pečlivě sleduje ve snaze optimalizovat tření, a tím zvýšit užitek pro zákazníka.

Společnost Schaeffler si uvědomuje potenciál inovativních ložisek a představuje dvě další produktové inovace určené speciálně pro elektromobily: třířadé ložisko kola TriFinity a vysoce výkonné kuličkové ložisko s odstředivým kotoučem. Třířadé ložisko TriFinity a vysoce výkonné kuličkové ložisko s odstředivým kotoučem poskytují nejvyšší účinnost a životnost pro všechny typy pohonů.

TriFinity: tři řady pro maximální modularitu

Schaeffler nabízí třířadé ložisko kola TriFinity, které je určeno pro použití v elektrifikovaných hnacích soustavách. V porovnání se standardním ložiskem se dvěma řadami kuliček umožňuje TriFinity přenášet větší zatížení nápravy s výrazně vyšší životností a pevností aniž by se změnily rozměry ložiska. Kromě toho lze předepjaté kuželíkové ložiskové jednotky nahradit touto inovativní konstrukcí kuličkových ložisek. Přechod z kuželíků na kuličky vede k výraznému zlepšení třecího momentu a pevnosti, což má za následek snížení spotřeby energie na vozidlo o 0,7 % v cyklu FTP 75.

Kombinace čelního ozubení Schaeffler a TriFinity umožňuje řešení downsizingu v podobě ložiskových jednotek kol s menším průměrem, což vede k nižšímu tření ložisek a těsnění, optimalizované hmotnosti ložisek a nižší uhlíkové stopě. Čelní ozubení bez vůle umožňuje při stejných rozměrech ložisek přenášet až o 50 % vyšší točivý moment při nižší hmotnosti, snadnější montáži a nižší hlučnosti v elektrických vozidlech.

Vysoce výkonná kuličková ložiska pro vyšší účinnost a maximální životnost

S novým vysoce výkonným kuličkovým ložiskem s odstředivým kotoučem nabízí společnost Schaeffler vysoce účinné a udržitelné ložisko s optimalizovaným třením pro aplikace e-mobility. Kombinuje výhody otevřeného ložiska s výhodami ložiska s těsněním. Při snížení tření o 0,3 N.m a snížení emisí CO2 o cca. 0,1 g/km na jedno ložisko je vysoce výkonné kuličkové ložisko s odstředivým kotoučem jednoduchým a inteligentním řešením s velkým vlivem na celkový výkon. Ve srovnání s otevřeným ložiskem je životnost vysoce výkonného kuličkového ložiska desetkrát vyšší a zároveň se podařilo snížit náklady.

Datum zveřejnění

21.03.2022

Zdroj informací

Schaeffler

Foto: Schaeffler

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.257 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál