Asistent pro sledování mrtvého úhlu Valeo Safe Side detekuje vozidla v oblasti mrtvého úhlu automobilu a upozorňuje na ně řidiče vizuálními a zvukovými signály. Přitom instalace systému nikterak vizuálně neruší vzhled vozu.
Proč instalovat systém detekce mrtvého úhlu? Asi každému se někdy stalo, že při změně jízdního pruhu jen těsně minul projíždějící automobil, který neviděl ve zpětném zrcátku, protože se mu na delší dobu skryl v mrtvém úhlu, který zpětná zrcátka nevykrývají.
Pokud někdo váhá při změně jízdního pruhu nebo je pro něj obtížné v noci posoudit vzdálenost světlometů ve zpětných zrcátkách, pak je pro něj ideálním řešením pro větší bezpečnost instalace systému Valeo Safe Side. Změně jízdního pruhu s tímto systémem je mnohem pohodlnější.
Systém Valeo Safe Side pomáhá řidiči odhalit vozidla pohybující se v oblastech mrtvého úhlu, tedy neviditelná ve zpětných zrcátkách. Noční režim při jízdě s rozsvícenými světlomety poskytuje pohodlnější varování během jízdy v noci. Zařízení je vhodné pro délku vozidla maximálně 5 metrů. Pro delší vozidla je k dispozici kabel s délkou 6 m jako náhradní díl.
Systém Valeo Safe Side funguje takto:
- Když vás míjí jiné vozidlo, systém detekce mrtvého úhlu upozorní řidiče blikajícím oranžovým světlem u okna na příslušné straně.
- Pokud řidič použije směrové světlo a v oblasti mrtvého úhlu je vozidlo, systém ho na nebezpečí upozorní červeným světlem a pípnutím.
- Režim noční jízdy se aktivuje při zapnutí koncových světel nebo hlavních světlometů pro pohodlnější noční varování.
- Při zařazení zpátečky se systém detekce v mrtvém úhlu dočasně deaktivuje.
- Při jízdě s přívěsem se důrazně doporučuje systém ručně deaktivovat.
Valeo je lídrem na trhu asistenčních systémů pro řízení a parkování s více než 500 miliony senzorů na silnicích. Parkovací řešení Valeo poskytují přesnou detekci testovanou a schválenou vývojovými inženýry firmy. V nabídce společnosti Valeo je k dispozici široká škála asistenčních produktů pro parkování a řízení, které pokrývají všechny potřeby.
Obsah sady: 2 radarové senzory 79 GHz s dosahem detekce až 5 m, 2 diskrétní displeje se dvěma úrovněmi varování, řídicí jednotka s funkcí noční jízdy, všechny potřebné kabely a příslušenství pro montáž. Jmenovité napětí je 9 až 30 V a provozní teplota -40 °C až +85 °C.
Valeo doporučuje, aby montáž systému do vozu provedl profesionální automechanik. Po montáži je nutná správná kalibrace systému.
Pokaždé, když je zapnuto napětí 12 V, tak systém otestuje senzory. Pokud jsou oba v pořádku, oba displeje jednou žlutě bliknou. Pokud je některý ze senzorů vadný, pak displej na straně vadného senzoru pípne a třikrát blikne. Poté se trvale rozsvítí žlutě. Druhý senzor zůstává aktivní a systém pokračuje v práci se zbývajícím senzorem. Pokud jsou oba senzory vadné, oba displeje pípnou a třikrát zablikají. Poté se oba displeje trvale rozsvítí žlutě a detekce v mrtvém úhlu již nebude aktivní.
22. 7.2024
Valeo
Foto: Valeo