Autoservisy: osobní poradenství důležitější než internet

Autoservisy: osobní poradenství důležitější než internet

Pokud s vozidlem něco není v pořádku, hledá jeho majitel radu. Někteří se, stejně jako v jiných oblastech, obracejí k internetu. Odborníci německé organizace pro monitorování motorových vozidel KÜS však zjistili, že pro většinu řidičů je stále nejdůležitější osobní poradenství. Informace z internetu v porovnání s osobním dialogem nemohou konkurovat. Jak ale KÜS konstatuje, je zde velký růstový potenciál pro online portály pokud jde o služby autoservisů.

Pokud je na vozidle potřeba provádět údržbu nebo opravy, 37 % řidičů jako první zvolený zdroj informací volí nezávislý autoservis, 31 % konzultuje autorizovaný servis a 16 % požádá o radu přátele a známé. Pouze 10 % motoristů jako primární zdroj informací vyzkouší vyhledávání na internetu.

Důležitou roli při výběru dobré dílny pro opravu nebo servis hrají osobní vztahy. Například 73 % motoristů uvádí, že by raději dostalo doporučení na autoservis od přátel a známých než aby hledali doporučení na internetu. Nicméně 66 % si přesto myslí, že recenze na internetu jsou přinejmenším užitečné.

Internet se využívá hlavně k porovnání cen. Špičkovými produkty jsou v tomto ohledu pneumatiky, ale online se posuzují i autodíly a příslušenství. Právě tyto skupiny také vedou ve statistikách realizovaných online nákupů. Více než polovina řidičů je ochotna online nakupovat příslušenství, jako jsou navigační systémy, kola nebo střešní boxy.

Služby související s automobily se ovšem prostřednictvím internetu zkoumají jen zřídka. I když trend mírně stoupá, úroveň povědomí o příslušných portálech pro dílenské služby je velmi nízká. Proto 81 % motoristů zahájí vyhledávání jednoduše pomocí vyhledávače. Potenciál online rezervací služeb autoservisů je však vysoký. Doposud online rezervace využilo pouze jen 13 % motoristů, ale dalších 47 % si to umí představit. Je tedy na provozovatelích autoservisů, zda tento velký potenciál dokáží využít.

Pokud jde o digitalizaci komunikace autoservisů, existuje rozdíl mezi představou a realitou. I když automobilový průmysl stále více využívá digitalizaci, ta do autoservisů zatím proniká jen málo. Online komunikace s autoservisy zůstává daleko za očekáváním zákazníků. Platí to zejména pro nezávislé servisy. Jak ukazuje studie společnosti Bluemont Consulting, pokud autoservisy nechtějí přijít o zákazníky, musejí investovat do online komunikace. Přitom základní řešení lze dosáhnout i za málo peněz.

Datum zveřejnění

23.12.2020

Zdroj informací

Vladimír Rybecký

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3133 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál