Hodnocení Liftago 2020

Hodnocení Liftago 2020

Místo plánovaného růstu o 50 % v uplynulém roce klesla hodnota zprostředkovaných přeprav lidí a zboží společností Liftago o 34 % na 265 milionů korun. Právě doručování zboží ale zaznamenalo klíčovou změnu loňského roku s nárůstem +6000 %. Na konci roku bylo Liftago schopné doručovat desítky tisíc zásilek expresně i hromadně v přesném čase, a to z 20 větších měst u nás i na Slovensku. Všechny přepravy se realizovaly netradičně mimo přetíženou distribuční síť a tzv. „on-demand“.

„Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací. I pro rok 2021 připravujeme řadu novinek a naši individuální i firemní zákazníci se o nich dozví co nejdříve. Právě jejich loajalita během krize a otevřenost novinkám nám dodala potřebnou odvahu,” říká spoluzakladatel a ředitel společnosti Liftago Ondřej Krátký.

Liftago v roce 2020 obsloužilo přes půl milionu koncových zákazníků a řadu firem - přes 1500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Liftago zlepšilo i kvalitu doručování zboží s úspěšností 97 % zásilek doručených na první pokus a na minuty přesně.

Největším partnerem v oblasti e-commerce byla Alza, pro níž Liftago obsluhuje zákazníky ze 24 poboček ve 20 městech v České republice a na Slovensku v režimech expresním i hromadného doručování ve stejný nebo další den. Nejdelší optimalizovaná doručovací trasa jednoho řidiče měla 49 zásilek. U rychlého doručení byla průměrná doba doručení 30 minut od objednání a 18 minut od převzetí do doručení.

Řidiči ujeli 9,5 milionu km. Průměrné hodnocení od zákazníků dostali 4.92* z 5 možných. Nejaktivnější řidič odjel 4636 jízd zároveň s téměř dokonalým hodnocením 4,98*. Nejdelší taxi jízda vloni byla z Prahy do Vídně (450 km). Nejaktivnější cestující loni využil taxi k 913 jízdám.

Řidiči Liftago rozvezli i desítky tisíc kusů velmi potřebného zboží, například porcí jídla seniorům, samoživitelkám a podobně nebo ve spolupráci s BreakfastStory.cz, stejně jako dílů pro vývoj a distribuci ochranných pomůcek nebo kompletního zdravotnického materiálu.

Trendy a změny na trhu

Sociální vazby i přeprava ve městech se výrazně změnily. Výrazně poklesly objednávky taxi do hospod a restaurací ale i za obchodními partnery.

Kromě zrychleného přechodu zákazníků do online nakupování přinesla pandemie razantní výkyvy v kvalitě doručování a prověřila stabilitu často zastaralých systémů e-commerce a distribuce, které jsou stavěné na výkyvy v rozmezí 25-50 % a nikoliv na větší růst, k němuž vloni došlo.

Stát by si zasloužil novou verzi „stateware“ V nouzovém stavu chyběl plně digitální přístupu ke státní správě - pro přepravce je stále zbytečně administrativně náročné snadno se registrovat pro převoz osob, jídla i potravin současně. I regulace pracovně-právních vztahů v době práce z domu nebo ze zahraničí vyžaduje aktualizaci.

Pracovní trh poznamenalo několik vln náborů a propouštění smluvních zaměstnanců. Některé restaurace musely zavřít, menší části z nich naopak vzrostla výdělečnost díky rychlé adaptaci nebo snížení personálních nákladů. Podobné výkyvy v zaměstnanosti zažil i sektor osobní přepravy.

Datum zveřejnění

23.1.2021

Zdroj informací

Liftago

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3215 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál