Mercedes-Benz eActros přijede na podzim

Mercedes-Benz eActros přijede na podzim

Mercedes-Benz Trucks představil sériovou verzi eActros. První elektrický nákladní automobil značky vyjede z montážní linky v závodě Wörth na podzim. Model eActros, vyvinutý speciálně pro těžkou rozvážkovou dopravu na krátké vzdálenosti, je první sériově vyráběný zcela elektricky poháněný nákladní automobil divize Mercedes-Benz Trucks.

V závislosti na verzi bude eActros vybaven třemi nebo čtyřmi akumulátory, každým s kapacitou 105 kWh. Maximální kapacita 420 kWh umožní dojezd až 400 km. Akumulátory lze nabíjet výkonem až 160 kW. Tři akumulátory potřebují k nabití z 20 na 80 % ve standardní DC rychlonabíjecí stanici se 400 A o něco víc než hodinu.

První koncept vozidla pro těžký distribuční provoz s elektrickým pohonem byl představen na autosalonu nákladních vozidel IAA v Hannoveru v roce 2016. O dva roky později začalo testování deseti prototypů u zákazníků. Hlavním poznatkem po více než dvou letech pilotního projektu byla vysoká úroveň provozních vlastností prototypů. Řidiči si pochvalovali nepřetržitou dostupnost točivého momentu v celém rozsahu provozních rychlostí, často zmiňovali tichý provoz a příjemný plynulý způsob řízení.

Model eActros se bude dodávat se dvěma nebo třemi nápravami a celkovou hmotností 19 nebo 27 t. Základem vozidla je rám modelu Actros. Mercedes-Benz Trucks pro eActros používá globální platformu ePowertrain s poháněcí jednotkou tvořenou tuhou nápravou se dvěma integrovanými elektromotory a dvoustupňovou převodovkou. Dva elektromotory jsou uloženy centrálně na zadní nápravě a poskytují trvalý nejvyšší výkon 330 kW, který lze krátkodobě zvýšit na 400 kW.

Standardní výbava zahrnuje osvědčené prvky jako MirrorCam a Multimedia Cockpit Interactive. Bezpečnost s vysokou přidanou hodnotou díky standardním prvkům výbavy, mezi něž patří zvukový výstražný systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), Sideguard Assist S1R a pátá generace systému pro nouzové brzdění Active Brake Assist

Ve Wörthu bude pro výrobu modelu eActros zřízena nová montážní linka. Sériová verze bude zpočátku k dispozici pro zákazníky v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Španělsku, Francii, Nizozemsku, Belgii, Velké Británii, Dánsku, Norsku a Švédsku. Další trhy budou následovat.

Sériová výroba nízkopodlažního nákladního vozidla Mercedes-Benz eEconic se plánuje na rok 2022. V roce 2024 bude na trh uveden elektricky poháněný a akumulátory napájený eActros LongHaul. Ve druhé polovině desetiletí bude následovat GenH2 Truck s palivovými články na vodík. Mercedes-Benz Trucks hodlá dokončit přechod na elektricky poháněná nákladní vozidla v Evropě do roku 2039.

Datum zveřejnění

12.7.2021

Zdroj informací

Mercedes-Benz Trucks

Foto: Mercedes-Benz Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autobaterie pro každý vůz

AutoMax

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.356 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál