Fiat představil modernizované Ducato

Fiat představil modernizované Ducato

Ducato je pro Fiat prodejním bestsellerem. Je na trhu již 40 let, přičemž sedm let je evropskou jedničkou v segmentu v oblasti lehkých užitkových vozidel. Je také bestsellerem jako nejvyužívanější základ na vzkvétajícím trhu obytných automobilů. Výroba v závodě Sevel ve Val di Sangro v jižní Itálii již několik let pracuje na hranici své kapacity. V současnosti se tam denně vyrábí 1300 vozidel, což je příliš málo na to, aby se uspokojila obrovská poptávka. Nejen zájemci o obytná vozidla, ale také obchodníci musí být při nákupu nového vozu trpěliví kvůli dlouhým dodacím lhůtám. To se změní v příštím roce, kdy na výrobu Ducata přejde továrna Stellantisu v Gliwicích.

Známá příď se moc nezměnila, pouze maska ​​chladiče má dva další chromované pruhy a jiná jsou písmena ve jméně výrobce. Příď standardně zahrnuje full LED světlomety včetně funkce nasvěcování do zatáček.

Víc změn v interiéru

V interiéru je změn přece jen víc. Přístrojový panel je digitální a tříramenný volant se zmenšil. Nový 10“ displej infosystému Uconnect na přístrojové desce slouží jako centrální informační a ovládací prvek. Spolu s rozpoznáváním řeči by mělo být ovládání Ducata ještě jednodušší. Posádka Ducata nyní může používat i službu Amazon Alexa, stejně jako Apple Carplay nebo Android Auto. K cíli může navádět 3D navigační systém Tom-Tom.

Přístup do vozu a spuštění motoru může být pomocí bezklíčkového vstupu a tlačítka. Klasickou ruční brzdu nahradila elektrická, zpětné zrcátko dokáže zobrazovat digitální obrazy z kamery a vnitřní výplně dveří nabízejí více úložného prostoru pro nápoje. Sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit tak pracovní stůl.

Nová technika

Vůz se chrání 360° monitorováním okolí a varuje před rizikem kontaktu. K dispozici je asistent reagující na boční vítr a aktivní parkovací asistent. Elektronika se postará i o nouzové brzdění, vedení v jízdním pruhu a o rozpoznává dopravních značek. Ducato tedy už zvládá základy autonomního řízení na druhé úrovni

Ducato lze nově vybavit samonivelačním vzduchovým odpružením zadní nápravy, což umožňuje snížit výšku zadní části v rozsahu od 8 do 17 cm aby se usnadnilo nakládání a vykládání.

Inovované motory

Nabídka motorů se nemění. Turbodiesel MultiJet 2,2 l je připraven ve výkonových úrovních 120 k, 140 k, 160 k a 180 k (88 kW, 104 kW, 118 kW, 132 kW), nicméně motory mají sníženou hmotnost až o 15 kg a spotřebují o 7 % méně paliva než dřív. Fiat také slibuje zlepšené řazení šestirychlostní převodovky. U výkonnějších variant zůstává v nabídce devítistupňová automatická od ZF. Řada Ducato 2022 celkem zahrnuje 13 kombinací hnacího ústrojí.

Fiat přizpůsobil technickou výbavu modelu Ducato svým konkurentům ze Stuttgartu nebo Hannoveru. Nicméně se dá předpokládat, že i nadále jeho cena ve srovnání s nimi zůstane atraktivní, i když ceník zatím nebyl zveřejněn. V Itálii bude k dispozici během léta, v zemích EU prodej postupně začne během podzimu.

Datum zveřejnění

13.7.2021

Zdroj informací

Fiat Professional

Foto: Fiat Professional

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3234 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál