Servind

Efektivní pneumatiky Goodyear FuelMax Endurance

Efektivní pneumatiky Goodyear FuelMax Endurance

Goodyear uvádí na trh novou řadu vysoce efektivních univerzálních pneumatik FuelMax Endurance na pomoc výrobcům nákladních vozidel i dopravcům na jejich cestě k udržitelnější budoucnosti.

Goodyear uvádí na trh novou řadu úsporných a všestranných pneumatik FuelMax Endurance pro řízené a hnané nápravy nákladních vozidel. Nabízí inovativní řešení pro dopravní a logistické společnosti, které provozují dopravu jak na dálnicích, tak i na běžných nebo vedlejších silnicích.

Nová řada pomůže tisícům evropských dopravců a výrobcům nákladních vozidel v jejich snaze snižovat uhlíkovou stopu, protože spojuje úroveň palivové účinnosti obvyklou v dálkové dopravě s odolností, trakcí a kilometrovým výkonem nutným pro jízdy na běžných a vedlejších silnicích. Nová produktová řada představuje dosud nejuniverzálnější pneumatiky značky. Ve všech rozměrech mají štítky palivové účinnosti třídy B ale zároveň nabízejí špičkový výkon v nadregionální dopravě.

 

Efektivita a dlouhotrvající výkonnost

Jako nová standardní výbava pro nákladní vozidla z výroby pokrývá nová řada širokou škálu nasazení vozidel a zároveň výrobcům pomáhá při dalším snižování emisí nových těžkých nákladních vozidel. Ve srovnání s pneumatikami se štítkem palivové účinnosti C jde o snížení v průměru o 2 %. Aby mohla Evropa dostát svému závazku, bude nutné snižovat od roku 2025 emise CO2 nových sériově vyráběných užitkových vozidel o 15 % a od roku 2030 dokonce o 30 % v porovnání s roky 2019-20.

Dosud museli dopravci při výběru pneumatik volit mezi životností, vysokým kilometrovým proběhem nebo dobrou palivovou účinností. Pneumatiky FuelMax Endurance byly navrženy tak, aby správcům vozových parků, usilujícím o úspory nákladů a paliva, takovou volbu usnadnily, protože při výběru pneumatik nebudou omezeni typem vozovek, po nichž jejich vozidla jezdí.

„Řada FuelMax Endurance mění pravidla hry v odvětví výroby pneumatik a dopravy, protože vedle toho, že je účinná a odolná vůči opotřebení, nabízí také jak nízkou úroveň emisí, tak i vynikající kilometrový proběh a trakci. Snížení valivého odporu o 2 % představuje roční úsporu přibližně jedné tuny emisí CO2 a 400 litrů paliva na jediné nákladní vozidlo. Pokud by tedy flotila stovky vozidel přešla z pneumatik s označením C na úsporné pneumatiky s označením B, jako jsou FuelMax Endurance, činilo by to potenciální úsporu 100 t emisí CO2 a 40 000 l paliva ročně,“ řekl Maciej Szymanski, marketingový ředitel obchodní jednotky nákladních pneumatik Goodyear v Evropě.

Klíčové úkoly při vývoji nové řady 

Odborníci společnosti Goodyear se při návrhu pneumatik zaměřili na překonání vlivu tří protichůdných efektů - zajištění palivové účinnosti a nízkých emisí i při dobrém kilometrovém proběhu, trakci a univerzálnosti pneumatik.

Výchozím bodem se při vývoji staly základem osvědčené technologie Goodyear. K tomu přistoupily inovace přizpůsobené poloze na řízené a hnané nápravě, které rozšiřují palivovou účinnost pneumatik Goodyear na širší škálu různých tras a zároveň díky robustní a univerzální konstrukci zajišťují trakci, přilnavost a kilometrový výkon.

Pneumatiky FuelMax S Endurance na řízenou nápravu spojují osvědčenou technologii žeber IntelliMax společnosti Goodyear v provedení s pěti nebo šesti žebry a vynalézavým novým řešením rozložení žeber a geometrie drážek. Výztužné spojníky v ramenních drážkách se při odvalování pneumatiky propojují, což zvyšuje jejich robustnost a omezuje jejich opotřebovávání při náročnějších jízdách mimo dálnice, které pneumatiky více zatěžují kvůli s častějšímu zastavování a rozjíždění, nárazům do obrubníků, většímu počtu zatáček a manévrů a častějšímu brzdění.

Prohloubený běhoun ve vybraných rozměrech pneumatik na řízenou nápravu zvyšuje objem opotřebitelné pryže, což zajišťuje lepší přilnavost v pozdějších fázích životnosti pneumatik. Inovativní směs běhounu s nízkými energetickými ztrátami kompenzuje vývin tepla v důsledku vysokých sil působících na kola na řídící nápravy. V pneumatikách na řízenou nápravu je v bočnicích použita také zdokonalená směs, jež rovněž přispívá ke snižování objemu emisí a spotřeby paliva, protože omezuje ohýbání a deformace bočnic při provozu mimo dálnice.

Pneumatiky pro hnané nápravy těží vedle inovativní běhounové směsi i ze speciálně upraveného procesu vulkanizace, který dále zlepšuje hodnotu jejich valivého odporu. Směrová konstrukce běhounu zahrnuje vysoký počet hlubokých příčných drážek, hluboké dezénové drážky ve středu pneumatik a větší počet záběrových hran, které zlepšují trakci a účinněji odvádějí vodu. 

Díky kombinaci osvědčených a nových technologií pneumatiky řady FuelMax Endurance nabízejí vysokou palivovou účinnost (štítková třída B), jsou robustnější a vykazují dobrou přilnavost a trakci v pozdních fázích své životnosti. Pneumatiky na řízené i hnané nápravy mají certifikaci 3PMSF a obsahují technologií RFID, která umožňuje napojení na správu pneuhospodářství.

 

Základní informace o pneumatikách Goodyear FuelMax Endurance na řízenou nápravu

Žebra s technologií IntelliMax

Osvědčená technologie žeber IntelliMax v kombinaci se zdokonaleným rozložením šířky žeber a geometrie dezénových drážek.1

Jak to funguje

Při odvalování pneumatiky se propojují výztužné spojníky v oblasti ramen. Žebra si tak navzájem poskytují oporu, což pneumatikám

dodává větší pevnost. To omezuje opotřebení při jízdách mimo dálnici.

Hlavní zlepšení

  • pravidelnější opotřebovávání a odolnost vůči poškození
  • vysoký potenciál ujetých kilometrů
  • vhodné pro provoz na dálnicích i běžných a vedlejších komunikacích

Větší objem opotřebitelné pryže

  • běhoun hlubší o 1,2 mm u 315/70R22.5 (ve srovnání s FUELMAX S GEN-2).
  • vysoký poměr pryže v jízdní stopě

Jak to funguje

Díky hlubšímu dezénu běhounu mají pneumatiky vyšší objem opotřebitelné pryže a lepší trakci v pozdních fázích své životnosti.

  • Velká plocha styku s vozovkou zamezuje nadměrnému pohybu bloků a udržuje nízký valivý odpor.

Hlavní zlepšení

  • vysoký potenciál kilometrového proběhu
  • celoroční trakce až do pozdních fází životnosti

Směsi

  • palivově úsporná běhounová směs vysoce odolná vůči otěru
  • směs bočnic s nižším valivým odporem1

Jak to funguje

  • Nízkohysterezní běhounová směs zaručuje nízké uvolňování tepla a omezuje tak zahřívání a energetické ztráty.
  • Nová směs použitá v bočnicích vyrovnává ztráty energie způsobené ohýbáním a deformací bočnic při provozu mimo dálnice.

Hlavní zlepšení

Nízký valivý odpor spolu s vyšší odolností vůči opotřebení běhounu přispívají k vysokému potenciálu kilometrového proběhu.

RFID

Všechny pneumatiky nové generace včetně FuelMax Endurance jsou vybaveny čipy RFID.

Jak to funguje

  • Čip je do pneumatiky přímo zabudován a umožňuje jednoduchou identifikaci a spojení se systémy pneuhospodářství a sledování pneumatik, jako FleetOnlineSolutions.
  • RFID obsahuje standardní informace ISO podle kódování SGTIN96.

Hlavní zlepšení

  • Pneumatiky mohou komunikovat s cloudovou sítí na základě svého výrobního čísla, což umožňuje mnohem lepší řízení pohybu pneumatik.
  • Ochrana proti krádeži, neboť pneumatiky lze snadno vystopovat.

 

Základní informace o pneumatikách Goodyear FuelMax Endurance na hnanou nápravu

Směs

  • palivově úsporná běhounová směs vysoce odolná vůči otěru
  • směs v bočnicích optimalizovaná na nízký valivý odpor

Jak to funguje

  • Nízkohysterezní běhounová směs s upraveným způsobem vulkanizace zaručuje nízké uvolňování tepla a omezuje tak zahřívání a energetické ztráty.
  • Směs bočnice vyvažuje ztrátu energie způsobenou vyšší trakcí a odolností vůči opotřebení při provozu mimo dálnice.

Hlavní zlepšení

Nízká hodnota valivého odporu a vyšší odolnost běhounu vůči opotřebení přispívají k vysokému kilometrovému proběhu.

Dezén běhounu

  • běhoun se směrovým dezénem
  • výztužné spojníky v ramenních žebrech pro stabilizaci bloků a zvýšení boční stability

Jak to funguje

Směrový dezén zlepšuje trakci, odvod vody a schopnost samočištění.

Hlavní zlepšení

  • vysoká trakce/nízká hlučnost
  • rovnoměrné opotřebovávání a rovnoměrné rozložení tlaku v jízdní stopě
  • vyšší odolnost vůči poškození a potenciál kilometrového proběhu na nadregionálních komunikacích

Příčné a dezénové drážky

  • vysoký počet hlubokých příčných drážek
  • hluboké centrální dezénové drážky se spojovacími můstky a zlepšením kulovitým tvarem dna
  • široké dezénové drážky v rameni a radiální příčné drážky v blocích ramene

Jak to funguje

  • příčné a dezénové drážky vytvářejí vyšší počet záběrových hran a zvyšují tak trakci v pozdních fázích životnosti, což je zvláště zapotřebí na vedlejších silnicích, zejména pak na kluzkém povrchu
  • dezénové drážky a kulovitým dnem se při postupném opotřebovávání pneumatik rozevírají a vytvářejí trakční struktury pro přilnavost v pozdních fázích životnosti i při opotřebení ze 75 %

Hlavní zlepšení

  • vysoká trakce na všech silnicích a ze všech povětrnostních podmínek
  • celoroční využití a označení 3PMSF ve všech rozměrech

Trvalá udržitelnost

Pneumatiky FuelMax Endurance jsou v prodeji i jako prémiový teplý protektor TreadMax.

Jak to funguje

  • protektorování TreadMax šetří ve srovnání s koupí nových pneumatik přírodní zdroje a energii a poskytuje stejné užitné vlastnosti za daleko nižší cenu

Hlavní zlepšení

  • trvalá udržitelnost v cirkulární ekonomice díky konceptu několika životů pneumatik Goodyear, který umožňuje až o 25 % delší kilometrový proběh
  • úspora nákladů díky snížení výdajů na pneumatiky až o 30 %

Datum zveřejnění

24.9.2021

Zdroj informací

Goodyear

Foto: Goodyear

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3012 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál