Bosch Car Service

Dopad pandemie na německé autoservisy

Dopad pandemie na německé autoservisy

Také autoservisy pociťují dopady sociálních omezení způsobených pandemií i přesto, že jsou považovány za systémově významné, takže mohly zůstat otevřené i během uzavření jiných provozů. Uzavřít ale musely nezávislé prodejny autodílů a příslušenství.

Podle Ústředního svazu německého automobilového průmyslu ZDK vloni dosáhlo využití pracovní kapacity autoservisů 79 %, což bylo o 4 % méně než v předchozím roce. V dubnu, přestože nebyly uzavřeny zaznamenaly autoservisy ztrátu 9,1 %. V květnu už ale proti dubnu došlo k růstu o 46,2 % a v červnu o dalších 10 %.

Na konci roku, když v Německu v polovině prosince došlo k druhému lockdownu, poptávka po práci autoservisů opět výrazně poklesla a objem zakázek se snížil o 6 % proti předchozímu roku.

Autoservis na tom byl nicméně výrazně lépe než prodej nových vozidel, který podle Federálního úřadu pro motorovou dopravu KBA v roce 2020 poklesl o 19 % na 2,9 milionu automobilů. Trh s ojetými vozy na tom byl mnohem lépe s poklesem jen o 2,5 % na zobchodovaných 7 milionů automobilů.

Datum zveřejnění

25.1.2021

Zdroj informací

Vladimír Rybecký

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.4015 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál