Úsporná pneumatika Michelin e.Primacy

Úsporná pneumatika Michelin e.Primacy

V březnu 2021 uvádí Michelin na trh novou pneumatiku Michelin e.Primacy, která má nejnižší valivý odpor ve své kategorii. Pneumatika spadá z hlediska energetické účinnosti do klasifikační třídy A z hlediska přilnavosti na mokrém povrchu do třídy B. Jedná se o jeden z nejlepších výsledků na trhu, protože pneumatiky s třídou valivého odporu A, které mají zároveň třídu přilnavosti A nebo B, tvoří méně než 1 % pneumatik dostupných na trhu.

Výsledkem extrémně nízkého valivého odporu je menší spotřeba paliva u vozidel se spalovacími motory a delší dojezd u vozidel s elektrickým pohonem. Nízký valivý odpor pneumatiky e.Primacy představuje snížení spotřeby paliva přibližně o 0,21 l/100 km a úsporu okolo 80 eur během celé životnosti pneumatiky. Pneumatika Michelin e.Primacy rovněž podporuje směřování k elektromobilitě a hybridním pohonům. Výsledky jejího valivého odporu ukazují, že u elektrického vozidla s dojezdem 400 km se jeho energetická účinnost zlepší přibližně o 7 %, tedy o 30 km navíc  v porovnání s jinými pneumatikami ve stejné kategorii.

Michelin e.Primacy je v prodeji v 56 rozměrech od 15“ do 20“.

Michelin e.Primacy zajišťuje vynikající bezpečnost od prvního do posledního kilometru. I po ujetí 30 000 km úspěšně prošla evropským standardizovaným testem brzdění na mokrém povrchu, který je stanovený v nařízení EHK OSN č. 117 a který se používá v procesu homologace pneumatik.

Vysoká energetická účinnost pneumatiky Michelin e.Primacy, stejně jako další vynikající výkony jsou možné díky použití vyspělých technologií, které vyvinuli vědci a inženýři z výzkumného a vývojového centra Skupiny Michelin v Ladoux nedaleko Clermont-Ferrandu.

Bočnice CoolRunning

Bočnice z inovativní směsi pryže spotřebují při jízdě menší množství energie, čímž snižují spotřebu paliva a u elektrických vozidel prodlužují jejich dojezd.

Tenké pásy

Pneumatika má tenčí pásy, které jsou ovšem stejně odolné jako pásy ve standardních pneumatikách. K výrobě nových pásů se také spotřebuje menší množství surovin. Další výhodou použití nové konstrukce je snížení valivého odporu a tím i spotřeby paliva a emisí CO2.

Směs pryže Energy Passive

Technologie je založena na užití elastomerů s větší pružností ve směsi pryže. V kombinaci se speciální výplní snižují energetické ztráty a valivý odpor pneumatiky a tím se snižuje spotřeba paliva nebo elektrické energie vozidla.

Energy AirShield

Energy AirShield je vzduchotěsná vrstva, která snižuje energetické ztráty a tím i valivý odpor pneumatiky.

Drážky s tvarem do U

Technologie EverGrip prokázaly svoji efektivitu u pneumatiky Michelin Primacy 4, která zajišťuje vynikající přilnavost na mokru od prvního do posledního kilometru. Stejný tvar drážek zaručuje efektivní odvod vody z kontaktní plochy bez ohledu na míru opotřebení pneumatiky.

Technologie Evertread

Technologie Evertread optimalizuje kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou a zajišťuje rovnoměrné rozložení sil při brzdění, akceleraci a zatáčení. Díky tomu se běhoun opotřebovává rovnoměrněji.

Simulace dopadu produktu na životní prostředí

Michelin e.Primacy je první řadou pneumatik Michelin při jejímž vývoji byla použita simulace dopadu produktu na životní prostředí. Inženýři společnosti Michelin použili standardizované metody hodnocení životního cyklu pneumatiky a díky těmto výpočtům zoptimalizovali celkový dopad pneumatik řady Michelin e.Primacy na životní prostředí, od těžby surovin přes výrobu, distribuci a užívání až po recyklaci pneumatik.

Datum zveřejnění

5.3.2021

Zdroj informací

Michelin

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3391 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál