Možnosti oživení aftermarketu pro nákladní vozidla

Možnosti oživení aftermarketu pro nákladní vozidla

Analýza společnosti Frost & Sullivan, studující trh s náhradními díly pro nákladní vozidla v Evropě, zjistila, že strategie, jako jsou digitalizace poprodejních služeb, tzv. bílá etiketa pro originální díly (výrobek vyráběný jednou společností rebrandovaný jinými společnostmi) nebo služby a servis pro více značek, budou pro výrobce originálního vybavení (OEM) na trhu s náhradními díly pro nákladní vozidel v Evropě hrát velmi významnou roli. Podle analýzy renovace náhradních dílů a servis více značek vytváří pro výrobce dílů další zdroje příjmů.

Navzdory iniciativám výrobců dílů se očekává, že v důsledku poklesu vozidel v provozu v roce 2020 a pomalého zotavování registrací nových vozidel během pandemie COVID-19 bude růst trhu s náhradními díly pomalý. Frost & Sullivan odhaduje, že aftermarket do roku 2027 vzroste na 16,79 miliardy eur z 13,73 miliardy eur v roce 2021.

„Zvýšení počtu provozovaných starších nákladních vozidel na silnicích poskytne výrobcům originálních náhradních dílů příležitost přijít s cenově výhodnými produkty pro provozovatele vozových parků, které využívají staršími kamiony. V budoucnosti se očekává, že příchod elektricky poháněných a autonomních nákladních vozidel urychlí potřebu nových produktů, což zvýší poptávku po originálních dílech,“ řekl ředitel oddělení mobility ve společnosti Frost & Sullivan Jagadesh Chandran.

Chandran dodal: „Renovace náhradních dílů a servis více značek vytvoří pro dodavatele originálních dílů další zdroje příjmů s ohledem na potřeby cenově citlivé skupiny zákazníků, kteří provozují relativně starší vozidla. Předvídavá údržba se navíc časem stane nezbytností, zatímco údržba vycházející z plánování termínů bude ztrácet na významu. Z tohoto důvodu platformy založené na datech OEM přinesou propracované služby, jako jsou prediktivní analýza a prognostika.“

Společnosti působící na aftermarketu pro nákladní vozidla by se měly zaměřit na následující oblasti s vyhlídkami na růst:

Servis pro více značek

Dodavatelé pro prvovýrobu by měli zvážit rozšíření servisních služeb nad rámec autorizovaných prodejců. Tyto strategické iniciativy jim pomohou rozšířit svou působnost na více míst a oslovit více provozovatelů vozových parků, což jim umožní nabízet efektivní a včasné služby se zvýšenými možnostmi růstu obratu.

3D tisk a renovace

Kromě používání kovových dílů by výrobci dílů pro prvovýrobu měli začít zkoumat technologii 3D tisku za účelem reprodukce plastových dílů aby rozšířili svou nabídku náhradních dílů.

Analýza dat pro prediktivní údržbu vozového parku

Výrobci dílů by měli vytvářet strategická partnerství s poskytovateli prediktivních analytických služeb, kteří analyzují data generovaná z telematických zařízení instalovaných v nákladních automobilech.

Datum zveřejnění

12.8.2021

Zdroj informací

Frost & Sullivan

Foto: Frost & Sullivan

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3069 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál