Fiat Ducato je na trhu již 40 let. Třetí generace přišla v roce 2006 a poslední výraznější modernizaci prodělala roku 2014. Stávající Ducato vzešlo ze spolupráce s koncernem PSA, a je tedy sourozencem vozů Peugeot Boxer a Citroën Jumper. Po vzniku společnosti Stellantis bude tato spolupráce, nově zahrnující i značku Opel, samozřejmě opět pokračovat i v budoucnu.
Navenek jen kosmetické změny
Navenek je nejvýraznější změnou náhrada kulatého loga za nápis Fiat jako u osobního modelu Tipo. Přepracované jsou i mřížka chladiče a nárazník. Významnou změnou je použití Full LED světlometů. Mnohem výraznější změny najdeme na přístrojové desce. Má nový tvar a je uzpůsobena instalaci větších displejů. Vylepšení co do tvaru i čalounění doznala také sedadla.
V kabině je vše nové
Zásadní inovace jsou mezi ovládacími prvky. Ducato dostalo nový volant s menším průměrem, takže s novým elektrickým posilovačem a vylepšenou charakteristikou řízení Fiat slibuje lepší ovladatelnost. Parkovací brzda je nově plně elektrická s ovládáním na přístrojové desce. Nové je i ovládání klimatizace a dalších funkcí.
Tradiční kruhové přístroje nahradily dvě nové verze přístrojového panelu. Základní má dva klasické, ale lépe čitelné kruhové ukazatele a mezi nimi 3,5“ informační displej. Vyšší úroveň představuje nový plně digitální kokpit se 7“ displejem, který je plně konfigurovatelný podobně jako u modelu Tipo.
V oblasti konektivity je k dispozici infotainment U Connect s dotykovým displejem 5,7“ nebo 10“, rádiem s DAB příjmem a aplikacemi Android Auto a Apple CarPlay pro bezdrátové spojení se smartphonem. K dispozici je i indukční nabíjení telefonu, dva USB-C porty a 230 V zásuvka. Za příplatek lze získat i vestavěnou navigaci s 3D mapami TomTom.
První dodávka s autonomním řízením na úrovni 2
Fiat Ducato jako první lehké užitkové auto přichází s autonomním řízením 2. úrovně. To využívá nové asistenční systémy jako jsou inteligentní rychlostní asistent, monitorování mrtvého úhlu, asistent jízdy v koloně, autonomní nouzové brzdění, rozpoznávání chodců a cyklistů, čtení dopravních značek, sledování pozornosti řidiče a udržování jízdy v pruzích s korekcí vyrovnávání směru. Nejdůležitější ale je zde adaptivní tempomat se systémem Stop & Go. K asistentům se ještě přidává ESC systém s integrovanou stabilizací vozidla a přívěsu při bočním větru.
Novinkou ve výbavě jsou vyhřívané čelní sklo a parkovací asistent, který spolupracuje s digitálním zpětným zrcátkem. Při parkování pomůže i sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect a parkovací asistent monitorující 360° kolem vozidla. Pracovníky kurýrních služeb potěší bezklíčkový přístup a startování Keyless Entry & Go.
Dvě řady turbodieselů i elektrický pohon
Na výběr z pohonných jednotek jsou dvě řady motorů - LightDuty 2,2 l a HeavyDuty 2,3 litru s výkony 88 kW (120 k), 103 kW (140 k), 118 kW (160 k) a 132 kW (180 k), přičemž ten nejvýkonnější má maximální točivý moment 450 N.m. Všechny jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a jsou spojeny s novou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tři nejvýkonnější verze budou alternativně k dispozici také s devítistupňovou automatickou.
V nabídce je i verze s elektrickým pohonem e-Ducato s trakčním elektromotorem o výkonu 90 kW a akumulátorem s kapacitou 47 kWh nebo 79 kWh.
Ducato se brzy objeví i na našem trhu, ale objednávky jsou zatím otevřeny pouze pro Itálii. Pro evropské trhy se vyrábí v továrně Sevel Sud v Atesse v Itálii.
24.5.2021
Fiat Professional