V černobílém maskování a s vysokou střešní konstrukcí tiše přijelo do haly, kde se v předvečer veletrhu IAA Mobility 2021 v Mnichově konala New Auto Night skupiny Volkswagen, jedno z prvních pěti samořiditelných testovacích elektrických vozidel ID.Buzz AD1.
Sériové verze, odvozené od prototypů elektrických vozidel ID.Buzz AD1 (Autonomous Driving) společnosti Volkswagen Užitkové vozy (VWN), budou od roku 2025 nasazeny do služeb komerční mobility. Mnichov je také evropským sídlem partnera projektu Argo AI, globální společnosti pro technologii autonomního řízení vývoj systému s autonomním řízením (SDS), která pro ID.Buzz AD1 dodává mapy, hardware, software a infrastrukturu pro cloudovou podporu. Systém pro autonomní jízdu úrovně 4 SDS (Self-Driving System) Volkswagen Užitkové vozy v rámci tohoto projektu vyvíjí pro přepravu osob i nákladu.
Zatímco VWN a Argo AI vyvíjejí autonomní vozidlo a systém s vlastním pohonem, Moia bude prvním uživatelem ID.Buzz AD1. Od roku 2025 bude v Hamburku ID.Buzz AD1 s autonomním řízením vozit cestující v rámci služby spolujízdy provozované společností Moia.
Systém Argo AI používá kamery, radar a lidar pro bezpečné autonomní řízení. Vlastní Lidar společnosti Argo sedí vysoko na střeše prototypu ID.Buzz AD1 aby detekoval objekty ze vzdálenosti více než 400 m. Jeho patentovaná technologie má schopnost detekovat i ty nejmenší částice, takže lze detekovat i objekty s nízkou odrazivostí, jako jsou černá vozidla. Testování ID.Buzz AD1 probíhá ve spolupráci se společností Volkswagen Užitkové vozy ve vývojovém centru Argo AI v Neufahrnu nedaleko Mnichova.
Autonomní řízení na úrovni 4 je logicky primárně předurčeno pro lehká užitková vozidla, která se používají pro kyvadlovou dopravu ve městech, stejně jako pro poskytovatele dopravních služeb jako je Moia, protože použitím rozvážkových vozidel a shuttlů bez řidičů lze ušetřit až 50 % provozních nákladů.
7.9.2021
Volkswagen Užitkové vozy
Foto: Volkswagen Užitkové vozy