Goodyear uvádí na trh novou řadu vysoce efektivních univerzálních pneumatik FuelMax Endurance na pomoc výrobcům nákladních vozidel i dopravcům na jejich cestě k udržitelnější budoucnosti.
Goodyear uvádí na trh novou řadu úsporných a všestranných pneumatik FuelMax Endurance pro řízené a hnané nápravy nákladních vozidel. Nabízí inovativní řešení pro dopravní a logistické společnosti, které provozují dopravu jak na dálnicích, tak i na běžných nebo vedlejších silnicích.
Nová řada pomůže tisícům evropských dopravců a výrobcům nákladních vozidel v jejich snaze snižovat uhlíkovou stopu, protože spojuje úroveň palivové účinnosti obvyklou v dálkové dopravě s odolností, trakcí a kilometrovým výkonem nutným pro jízdy na běžných a vedlejších silnicích. Nová produktová řada představuje dosud nejuniverzálnější pneumatiky značky. Ve všech rozměrech mají štítky palivové účinnosti třídy B ale zároveň nabízejí špičkový výkon v nadregionální dopravě.
Efektivita a dlouhotrvající výkonnost
Jako nová standardní výbava pro nákladní vozidla z výroby pokrývá nová řada širokou škálu nasazení vozidel a zároveň výrobcům pomáhá při dalším snižování emisí nových těžkých nákladních vozidel. Ve srovnání s pneumatikami se štítkem palivové účinnosti C jde o snížení v průměru o 2 %. Aby mohla Evropa dostát svému závazku, bude nutné snižovat od roku 2025 emise CO2 nových sériově vyráběných užitkových vozidel o 15 % a od roku 2030 dokonce o 30 % v porovnání s roky 2019-20.
Dosud museli dopravci při výběru pneumatik volit mezi životností, vysokým kilometrovým proběhem nebo dobrou palivovou účinností. Pneumatiky FuelMax Endurance byly navrženy tak, aby správcům vozových parků, usilujícím o úspory nákladů a paliva, takovou volbu usnadnily, protože při výběru pneumatik nebudou omezeni typem vozovek, po nichž jejich vozidla jezdí.
„Řada FuelMax Endurance mění pravidla hry v odvětví výroby pneumatik a dopravy, protože vedle toho, že je účinná a odolná vůči opotřebení, nabízí také jak nízkou úroveň emisí, tak i vynikající kilometrový proběh a trakci. Snížení valivého odporu o 2 % představuje roční úsporu přibližně jedné tuny emisí CO2 a 400 litrů paliva na jediné nákladní vozidlo. Pokud by tedy flotila stovky vozidel přešla z pneumatik s označením C na úsporné pneumatiky s označením B, jako jsou FuelMax Endurance, činilo by to potenciální úsporu 100 t emisí CO2 a 40 000 l paliva ročně,“ řekl Maciej Szymanski, marketingový ředitel obchodní jednotky nákladních pneumatik Goodyear v Evropě.
Klíčové úkoly při vývoji nové řady
Odborníci společnosti Goodyear se při návrhu pneumatik zaměřili na překonání vlivu tří protichůdných efektů - zajištění palivové účinnosti a nízkých emisí i při dobrém kilometrovém proběhu, trakci a univerzálnosti pneumatik.
Výchozím bodem se při vývoji staly základem osvědčené technologie Goodyear. K tomu přistoupily inovace přizpůsobené poloze na řízené a hnané nápravě, které rozšiřují palivovou účinnost pneumatik Goodyear na širší škálu různých tras a zároveň díky robustní a univerzální konstrukci zajišťují trakci, přilnavost a kilometrový výkon.
Pneumatiky FuelMax S Endurance na řízenou nápravu spojují osvědčenou technologii žeber IntelliMax společnosti Goodyear v provedení s pěti nebo šesti žebry a vynalézavým novým řešením rozložení žeber a geometrie drážek. Výztužné spojníky v ramenních drážkách se při odvalování pneumatiky propojují, což zvyšuje jejich robustnost a omezuje jejich opotřebovávání při náročnějších jízdách mimo dálnice, které pneumatiky více zatěžují kvůli s častějšímu zastavování a rozjíždění, nárazům do obrubníků, většímu počtu zatáček a manévrů a častějšímu brzdění.
Prohloubený běhoun ve vybraných rozměrech pneumatik na řízenou nápravu zvyšuje objem opotřebitelné pryže, což zajišťuje lepší přilnavost v pozdějších fázích životnosti pneumatik. Inovativní směs běhounu s nízkými energetickými ztrátami kompenzuje vývin tepla v důsledku vysokých sil působících na kola na řídící nápravy. V pneumatikách na řízenou nápravu je v bočnicích použita také zdokonalená směs, jež rovněž přispívá ke snižování objemu emisí a spotřeby paliva, protože omezuje ohýbání a deformace bočnic při provozu mimo dálnice.
Pneumatiky pro hnané nápravy těží vedle inovativní běhounové směsi i ze speciálně upraveného procesu vulkanizace, který dále zlepšuje hodnotu jejich valivého odporu. Směrová konstrukce běhounu zahrnuje vysoký počet hlubokých příčných drážek, hluboké dezénové drážky ve středu pneumatik a větší počet záběrových hran, které zlepšují trakci a účinněji odvádějí vodu.
Díky kombinaci osvědčených a nových technologií pneumatiky řady FuelMax Endurance nabízejí vysokou palivovou účinnost (štítková třída B), jsou robustnější a vykazují dobrou přilnavost a trakci v pozdních fázích své životnosti. Pneumatiky na řízené i hnané nápravy mají certifikaci 3PMSF a obsahují technologií RFID, která umožňuje napojení na správu pneuhospodářství.
Základní informace o pneumatikách Goodyear FuelMax Endurance na řízenou nápravu
Žebra s technologií IntelliMax
Osvědčená technologie žeber IntelliMax v kombinaci se zdokonaleným rozložením šířky žeber a geometrie dezénových drážek.1
Jak to funguje
Při odvalování pneumatiky se propojují výztužné spojníky v oblasti ramen. Žebra si tak navzájem poskytují oporu, což pneumatikám
dodává větší pevnost. To omezuje opotřebení při jízdách mimo dálnici.
Hlavní zlepšení
Větší objem opotřebitelné pryže
Jak to funguje
Díky hlubšímu dezénu běhounu mají pneumatiky vyšší objem opotřebitelné pryže a lepší trakci v pozdních fázích své životnosti.
Hlavní zlepšení
Směsi
Jak to funguje
Hlavní zlepšení
Nízký valivý odpor spolu s vyšší odolností vůči opotřebení běhounu přispívají k vysokému potenciálu kilometrového proběhu.
RFID
Všechny pneumatiky nové generace včetně FuelMax Endurance jsou vybaveny čipy RFID.
Jak to funguje
Hlavní zlepšení
Základní informace o pneumatikách Goodyear FuelMax Endurance na hnanou nápravu
Směs
Jak to funguje
Hlavní zlepšení
Nízká hodnota valivého odporu a vyšší odolnost běhounu vůči opotřebení přispívají k vysokému kilometrovému proběhu.
Dezén běhounu
Jak to funguje
Směrový dezén zlepšuje trakci, odvod vody a schopnost samočištění.
Hlavní zlepšení
Příčné a dezénové drážky
Jak to funguje
Hlavní zlepšení
Trvalá udržitelnost
Pneumatiky FuelMax Endurance jsou v prodeji i jako prémiový teplý protektor TreadMax.
Jak to funguje
Hlavní zlepšení
24.9.2021
Goodyear
Foto: Goodyear