Sedmá generace Volkswagenu Transporter přichází ve třech variantách užitkových vozů - kombi, skříňová dodávka a valník - a také jako Caravelle s devíti sedadly pro přepravu osob. Kombi a panelová dodávka jsou k dispozici i s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem.
Transporter je poslední dodávka, která bude uvedena na trh v rámci dohody mezi Fordem a Volkswagenem z roku 2020. Nejnovější verze dodávek Transporter je založena na Fordu Transit Custom. Partneři plánují společně vyrobit 8 milionů užitkových vozů.
Volkswagen Užitkové vozy u Transporteru inzeruje zvětšený prostor, extra užitečné zatížení a zvýšenou tažnou kapacitu. Standardní výbava zahrnuje LED světlomety i LED koncové svítilny.
Nabídka pohonů sahá od turbodieselů přes plug-in hybridy až po čistě elektrické verze. Všechny pohonné jednotky dodává Ford. Pokrývají rozsah výkonu od 81 kW (110 k) u základního vznětového motoru až po 210 kW (286 k) u špičkového elektromotoru. Plug-in hybridní Transporter, přezdívaný eHybrid, má výkon 170 kW (232 k). Plně elektrický Transporter dostane akumulátor 64 kWh. Nebyl zatím uveden dojezd, ale Ford inzeruje pro verze e-Transit Custom dojezd mezi 262 až 336 km. K dispozici bude i pohon všech kol.
Transporter se již nestartuje klíčkem, ale startovacím tlačítkem vedle digitálních přístrojů ve formě displeje 12“ a 13“ displeje infotainmentu. Standardní multifunkční volant je vybaven přehlednými tlačítky. Hlasitost infotainmentu se nastavuje přes volant nebo klasický otočný ovladač. Páku ruční brzdy nahradil spínač ve středu palubní desky. Novinkou je také prostorově úsporná volicí páka automatické převodovky na sloupku řízení.
T7 je dlouhý 5050 mm, o 146 mm delší než předchůdce T6.1. Zároveň se protáhl i rozvor náprav. Dodávka je o 128 mm širší. Délka nákladového prostoru se při běžném rozvoru prodloužila o 60 mm na 2,60 m, u dlouhé verze to je 3,0 m. Objem nákladového prostoru se výrazně zvětšil na 5,8 m3, přičemž maximální užitečné zatížení je až 1,33 t. Nová generace Transporteru může táhnout přívěsy o hmotnosti až 2,8 t oproti 2,5 t u současného modelu.
Transportery se budou pro Volkswagen Užitkové vozy vyrábět v nově rozšířeném továrním komplexu Fordu v Kocaeli na severovýchodě Turecka. Obě vozidla sdílejí stejnou karosárnu a lakovnu, přičemž Transporter má v závodě vlastní finální montážní linku. Přesun výroby Transporteru z německého Hannoveru do Turecka s nižšími náklady a současně úspory z rozsahu produkce s Fordem poskytnou Volkswagenu Užitkové vozy výhodu v silně konkurenčním segmentu středně velkých dodávek.
Ford již pro Volkswagen vyrábí pickup Amarok vedle svého modelu Ranger v závodě v Jižní Africe. Volkswagen zase vyrábí dodávku Ford Transit Connect spolu s příbuzným Volkswagenem Caddy ve svém závodě v polské Poznani.
Zahájení předprodeje nových modelů Transporter a Caravelle je v České republice plánováno na podzim letošního roku.
3. 9. 2024
Volkswagen Užitkové vozy
Foto: Volkswagen Užitkové vozy