Servind

Seat Ateca - asistenční systémy

Seat Ateca - asistenční systémy

Inovativní asistenční systémy pro bezpečnost a komfort zvyšují úroveň bezpečnosti i komfortu. Seat Ateca díky tomu patří mezi nejinovativnější SUV ve svém segmentu. Nabídka inovativních asistenčních systémů Seatu Ateca zahrnuje mj. následující systémy:

 

Asistent pro jízdu v koloně

Asistent pro jízdu v dopravní koloně umožňuje asistované řízení vozidla. Vůz automaticky řídí, zrychluje a brzdí, ovšem pouze tehdy, má-li řidič ruce na volantu, aby byl připraven zasáhnout. V rychlosti do 60 km/h podporuje systém řidiče upravováním rychlosti jízdy.

Systémy, které tvoří základ asistentu pro jízdu v dopravní koloně, jsou asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a adaptivní tempomat ACC. Asistent pro jízdu v dopravní koloně nabízí také funkci adaptivního udržování vozu v jízdním pruhu při rychlosti jízdy nižší než 60 km/h. ACC s radarovým senzorem automaticky upravuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Integrovaná funkce Front Assist může zajišťovat autonomní brzdění v nebezpečných situacích. Součástí systému Front Assist je funkce nouzového brzdění City s ochranou chodců. Zatímco Front Assist pracuje ve vyšší rychlosti, aby řidiče upozorňoval na příliš malou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, systém nouzového brzdění City plní tento úkol v městské dopravě.

Další asistenční systémy

Sledování mrtvého úhlu: Dva radarové senzory sledují dopravní situaci za vozem na obou stranách. Vizuální signál ve vnějším zpětném zrcátku upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící v oblasti mrtvého úhlu.

Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání: Radarové senzory sledují vozidla přijíždějící ze stran a upozorňují na potenciální riziko kolize. Modul parkovacího asistentu pro couvání s radarovými senzory sleduje objekty ve vzdálenosti až 25 m. Parkovací asistent pro couvání je aktivován, jakmile řidič zařadí zpětný chod, nebo stiskne tlačítko zadních parkovacích senzorů PDC (Park Distance Control). Hrozí-li kolize, parkovací asistent nejprve vydá vizuální upozornění, po němž následuje akustické upozornění. Pokud řidič situaci neřeší a vznikne riziko přímé kolize, aktivuje asistent automaticky brzdy, aby minimalizoval vážnost nehody.

Prostorový kamerový systém: Čtyři kamery v masce chladiče, zadním nárazníku a krytech obou vnějších zpětných zrcátek pokrývají kompletní oblast kolem vozu. Obraz z ptačí perspektivy je zobrazován na displeji a výrazně usnadňuje řidiči manévrování v těsných prostorech. Jeden ze čtyř režimů zobrazování ukazuje přední nebo všechna čtyři kola s liniemi, které naznačují vzdálenost kol od obrubníku. Tím jsou hodnotná kola z lehké slitiny chráněna před poškozením.

Parkovací asistent 3.0: Nejnovější verze parkovacího asistentu umožňuje zaparkovat vůz do podélně i kolmo orientovaných parkovacích míst. Systém vypočte nejlepší trajektorii jízdy, sám řídí a upozorňuje na překážky. Parkovací asistent je aktivován stisknutím tlačítka. Řidič musí jen ovládat pedály plynu a brzdy a řadit (včetně ovládání pedálu spojky v případě mechanické převodovky), zatímco parkovací asistent automaticky řídí vůz na parkovací místo. Systém autonomně rozpozná druh parkovacího místa a zahájí příslušný manévr.

Asistent pro stav nouze: Nová funkce přichází ke slovu v nouzových situacích způsobených náhlou zdravotní indispozicí řidiče. Pokud nevykonává po určitou dobu žádnou aktivitu, vydá vozidlo nejprve vizuální a poté akustické upozornění, po němž nakonec následuje krátké přibrzdění vozidla. Jestliže řidič ani pak nereaguje, začne Ateca brzdit až do úplného zastavení. Přitom zůstává ve svém jízdním pruhu, zapne výstražná světla a elektronickou parkovací brzdu.

Asistent dálkových světlometů: Tento asistenční systém zaručuje optimální osvětlení vozovky před vozem zejména v kombinaci s výkonnými předními světlomety LED bez oslňování řidičů protijedoucích vozidel. Kamera v pouzdru vnitřního zpětného zrcátka rozpoznává vozidla jedoucí nedaleko vpředu nebo protijedoucí vozidla a v závislosti na tom ztlumí dálkové světlomety.

Datum zveřejnění

30.8.2016

Autor

Vladimír Rybecký

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.193 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál