Nová generace motorových olejů LIQUI MOLY

Nová generace motorových olejů LIQUI MOLY

Stále efektivnější motory vyžadují stále efektivnější motorové oleje. Proto nyní německý specialista na oleje a aditiva, společnost LIQUI MOLY, uvádí na trh dva motorové oleje, které splňují nejnovější požadavky značek BMW a Volkswagen: Top Tec 6100 a Top Tec 6200. Představují generační skok v technologii motorových olejů.

Oba oleje byly vyvinuty podle emisní normy Euro 6. To znamená, že jsou řidší než běžné oleje. Čím je olej řidší, tím menší je jeho vnitřní odpor v motoru. „Pro výrobce aut je to jedna z dalších možností, jak snížit spotřebu paliva a tím i hodnoty škodlivin ve výfukových plynech,“ vysvětluje Oliver Kuhn, zástupce ředitele olejové laboratoře společnosti LIQUI MOLY.

Top Tec 6100 vyhovuje normě BMW Longlife-12 FE a s viskozitou 0W-30 se pohybuje v ještě obvyklém rozsahu. Jinak je tomu u oleje Top Tec 6200 s normami VW 50800/50900. Vzhledem k viskozitě 0W-20 se jedná o velmi řídký olej. „Pro Volkswagen je to velký skok,“ objasňuje Oliver Kuhn. Top Tec 6200 se nedá srovnávat s ostatními oleji, které mají rovněž stejnou nízkou viskozitu 0W-20.

„Oba nové oleje Top Tec jsou speciální oleje, které jsou vhodné jen pro speciální motory. Nejsou zpětně kompatibilní a v žádném případě se nesmějí používat do jiných motorů,“ říká Oliver Kuhn. Pro ně jsou totiž tyto oleje příliš řídké: Olejový film je tudíž velmi tenký a může docházet k velkému opotřebení motoru. Aby se snížilo riziko záměny, nové oleje mají jinou podobu než ostatní oleje z řady Top Tec značky LIQUI MOLY. Navíc oproti dosavadním olejům Top Tec nejsou označené čísly od 4000, ale mají jako první oleje čísla od 6000.

Pozor musejí dávat nejen řidiči a autoservisy při používání nových olejů, ale také LIQUI MOLY při výrobě. Výroba nových olejů je totiž mimořádně náročná. „Míchání nových olejů vyžaduje vysoce přesný postup,“ doplňuje Oliver Kuhn. Stačí malá odchylka od receptury a namíchaný olej už se nedá použít.

 

„Začíná to být opravdu nebezpečné“

Stále větší rozmanitost motorových olejů představuje nebezpečí pro řidiče, varuje Oliver Kuhn ze společnosti LIQUI MOLY

Výrobci aut požadují stále nové oleje a rozmanitých druhů olejů je stále více a více. LIQUI MOLY uvádí na trh dva exempláře nejnovější generace olejů: Top Tec 6100 a Top Tec 6200. Oliver Kuhn, zástupce ředitele olejové laboratoře společnosti LIQUI MOLY, vysvětluje výhody mimořádně řídkých olejů a varuje před riziky řidiče a autoservisy.

Proč jsou motorové oleje stále řidší?
Oliver Kuhn: Za tím vězí výrobci aut. Jejich auta mají spotřebovávat čím dál méně paliva a vydávat čím dál méně výfukových plynů. Aby toho dosáhli, využívají mnoho různých možností. Jednu z nich představuje motorový olej. Olej sice maže motor, ale zároveň ho také brzdí. Hustý olej brzdí motor intenzivněji než řídký olej. Díky řídkému oleji se dá snížit spotřeba o dvě až tři procenta.

Mám nyní také používat řídký motorový olej?
Pouze v případě, že je k tomu určený váš motor. Řídký olej způsobuje v běžném motoru značné opotřebení a zakrátko vede i k obrovskému poškození motoru. Jestli bylo dosud používání vhodného oleje důležité, nyní je to nezbytné, protože jinak to začíná být opravdu nebezpečné. Proto je vždy nejprve třeba zkontrolovat v příručce nebo v našem olejovém průvodci na internetových stránkách www.liqui-moly.cz, zda je daný olej schválený pro příslušné auto.

Proč neexistuje olej, který by se hodil do všech aut?
Olej je dnes tekutým náhradním dílem, který je upravený přesně pro konkrétní typ motoru. Neexistuje olej pro všechna auta, stejně jako neexistuje brzdová sada pro všechna auta.

Máme v budoucnosti očekávat ještě řidší oleje?
Ano, trend nabírá tento směr. V oboru se už pracuje na viskozitách 0W-16 a 0W-12. Tyto viskozity se stále více přibližují vodě.

Datum zveřejnění

14. března 2017

Zdroj informací

LIQUI MOLY a AutoservisMagazín.cz

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 9-10/2018

Elektromobilita - Velké plány i nedůvěra

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis - 9-10/2018. Politici rozhodli, že budoucnost dopravy je v elektromobilitě a spalovací motory nemají...

Autoservis - 7-8/2018

Zvyšování výkonu a snižování emisí

Nový magazín Autoservis 7-8/2018. EU přitvrzuje boj s CO2. Co nás v souvislosti s tím čeká a kam směřuje vývoj nových spalovacích motorů? Rovněž...

Autoservis - 5-6/2018

Provozní kapaliny

Nový magazín Autoservis 5-6/2018. V novém čísle Autoservisu se věnujeme provozním kapalinám, jak je to se stáčením tachometrů a jak ochránit...

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6097 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál