Monroe

Všestranný specialista v době globalizace: Valeo je předním dodavatelem skupiny VW

Všestranný specialista v době globalizace: Valeo je předním dodavatelem skupiny VW

„Francouzské díly do francouzských vozů“? Taková byla situace před více než 20 lety. Dnes automobilový průmysl funguje na základě globálního trhu a výrobci automobilů se při výběru dodavatelů řídí kvalitou a inovativností produktů.

 

Výrobci automobilů i přední výrobci dílů jsou dnes společnostmi fungujícími v celosvětovém měřítku. Valeo může mít francouzské kořeny, ale funguje v každém koutě světa – nejenom centra výzkumu a vývoje, ale i výrobní závody jsou rozesety po všech pěti kontinentech. I čeští zaměstnanci a inženýři přikládají v rámci činnosti Valeo ruce k dílu – v ČR se nacházejí tři výrobní závody a vývojové centrum v Praze. Pracují zde týmy inženýrů, jejichž cílem je vývoj asistenčních systémů a senzorů vedoucích v budoucnosti až k autonomním vozidlům. V továrně v Humpolci (několiknásobný vítěz soutěže o Zaměstnavatele roku kraje Vysočina) se vyrábí kompresory pro klimatizační jednotky osobních automobilů; klimatizacím a jejím součástem se věnují i závody v Rakovníku a Žebráku. Jejich produkci využívají automobilky BMW, Opel, Škoda, VW či Mercedes-Benz.

Německé motoristické koncerny jsou totiž odběrateli až 28 procent celosvětové produkce Valeo pro první montáž. Pro srovnání, u francouzských značek je tento podíl 14 procent. „Již několik let je Valeo předním dodavatelem spojek pro skupinu VW a náš podíl nadále roste. Je nutno mít na paměti, že proces navrhování nového modelu automobilu zabere několik let. Proto již nyní víme, že budeme dodavateli spojek do modelu, který vyjede na silnice až např. v roce 2019,“ říká Roman Wierzbowski, manažer oddělení Powertrain Valeo Service Eastern Europe. Zatímco ještě u např. v Česku velmi populárním modelu VW Golf V (a jeho příbuzných modelech jako Audi A3 a Škoda Octavia) mechanik při výměně spojky demontuje původní díl jednoho ze dvou německých výrobců, tak již u Golfu VII to může být spojka Valeo. Navíc svítidla, přepínače u volantu a mechanizmy stěračů ve skupině VW jsou již dnes hlavními produkty Valeo.

„Z hlediska výrobce automobilu je nejdůležitější přidaná hodnota, kterou přináší konkrétní řešení vytvořeno výrobcem dílu. Něco, co umožní snížení nákladů, zvýší bezporuchovost nebo – což je velmi důležité – pomůže splnit náročné normy ohledně čistoty výfukových látek a omezení emisí,“ dodává Roman Wierzbowski. Příkladem takového řešení je inovativní konstrukce dvouhmotového setrvačníku Valeo Blade, který byl představen na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu v roce 2016. Ve srovnání s běžnou „dvouhmotou“ neobsahuje Valeo Blade válcové pružiny, které vyžadují intenzivní mazání. Místo toho má dvě srpovitě tvarované pružiny – z čehož plyne i pojmenování produktu. Toto řešení umožňuje prodloužit životnost a zvyšuje odolnost vůči tepelnému přetížení, které vzniká při prokluzu pružiny. V tradičním dvouhmotovém setrvačníku vysoká teplota degraduje mazivo na pružinách, což urychluje jejich opotřebování. Jakou přidanou hodnotu tedy má Valeo Blade pro výrobce automobilu? „První generace dvouhmotových setrvačníků vyžadovala výměnu po překonání průměrně 150-200 tisíc km, a především na Západě vykonával majitel vozu na STK tuto výměnu již po záruce. Dnešní prodloužená životnost Valeo Blade lépe vyhovuje delším záručním dobám výrobců automobilů,“ vysvětluje Roman Wierzbowski.

Valeo spolupracuje také s německými předními značkami – tedy Mercedesem a BMW – dodává mj. speciální dvouhmotové setrvačníky, které se montují se špičkovými motory a hybridními pohonnými systémy, protože řešení Valeo si poradí s obrovským točivým momentem tvořeným těmito automobily. Za těchto okolností již můžeme pokládat Valeo za „francouzskou značku do francouzských aut“ jen stěží – dnes je Valeo mnohem více „německé“, než by se mohlo na první pohled zdát.

Datum zveřejnění

3.7.2017

Zdroj informací

valeo.cz

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 3-4/2018

Autolakýrnický kaleidoskop

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 3-4/2018. Vyplatí se investovat jak do nových technologií, tak do vzdělávání zaměstnanců.

Autoservis - 1-2/2018

Pohonné jednotky

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 1-2/2018. Ať už se to komu líbí nebo ne, základní pohonnou jednotkou pro silniční dopravu jsou a ještě...

Autoservis - 11-12/2017

Novinky v technice a servisu užitkových a nákladních vozidel

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 11-12/2017 nabídne široké spektrum informací ze světa techniky a servisu užitkových a nákladních vozidel.

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.5364 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál