Výhled na nové Audi A8: Zcela aktivní podvozek nabízí variabilitu na míru

Výhled na nové Audi A8: Zcela aktivní podvozek nabízí variabilitu na míru

Nové Audi A8 dokáže uspokojit mnohostranné a často i protichůdné požadavky. Díky aktivnímu podvozku poslouží zákazníkům s orientací na komfort jako limuzína s řidičem, plavně překonávající všechny nerovnosti. Vášniví řidiči však zažijí při řízení jízdní vlastnosti sportovního vozu. Tuto variabilitu umožňuje nový aktivní podvozek na základě poprvé použité hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Nové Audi A8 oslavilo světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně.

Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 je zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky. Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Luxusní limuzína rozpoznává díky přední kameře s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upravuje nastavení aktivního podvozku. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí značkou Audi vyvinutá předvídavá funkce správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund. Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a precizně ovládá veškeré komponenty podvozku téměř v reálném čase. Inovativní koncept podvozku zaručuje zcela nový zážitek z jízdy ve spolupráci se vzduchovým odpružením, které bylo pro nový model A8 zdokonaleno. Navzdory vysoké úrovni komfortu se nová luxusní limuzína vyznačuje mimořádnou jízdní stabilitou i při dynamické jízdě.

Aktivní podvozek cíleně potlačuje na minimum naklánění karoserie jak při průjezdu zatáčkou, tak i při brzdění nebo zrychlování. Zákazník díky tomu může prožívat podmanivou jízdu s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou, nebo na sedadle vpravo vzadu v klidu pracovat.

Nová kombinace dynamického řízení a řízení zadních kol řeší jako dynamické řízení všech kol konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou. Reakce vozidla na natočení volantu jsou sportovně bezprostřední při současném zachování vysoké úrovně jízdní stability. Citlivost řízení lze nastavit v širokém rozsahu od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Audi A8 má menší průměr otáčení než model A4.

Ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360° přináší aktivní podvozek nového modelu Audi A8 enormní zlepšení pasivní bezpečnosti. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla. Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů. Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části luxusní limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.

Datum zveřejnění

12.7.2017

Zdroj informací

audi.cz

Autor

Roman Černica

Fotogalerie

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 5-6/2017

Provozní kapaliny

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín autoservis 5-6/2017 nabídne zajímavosti, odborné i praktické informace ze světa provozních kapalin. Seznamte se se...

Autoservis - 3-4/2017

Autolakýrnický speciál

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín autoservis 3-4/2017 se v tomto čísle věnuje hlavnímu tématu lakování. Můžete se těšit na praktické informace, rady...

Autoservis - 1-2/2017

Nové efektivní metody oprav karosérií

Autoservis 1-2/2017 přináší opět zajímavé novinky: „Malá STK“ je definitivně odpískaná; Vyhoví auta s vytlučenými filtry částic a bez katalyzátoru...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.9503 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál