Přezouváte gumy? Crash test Allianz ukazuje, co způsobí nezajištěné pneumatiky při převozu v kabině

Přezouváte gumy? Crash test Allianz ukazuje, co způsobí nezajištěné pneumatiky při převozu v kabině

Blíží se listopad a s ním i povinnost řidičů přezout letní pneumatiky na zimní. Dobrý záměr se ale může snadno obrátit proti nim, a to už při převozu pneumatik do servisu k výměně. Do zavazadlového prostoru řady aut se totiž pneumatiky nevejdou a řidiči je převážejí nezajištěné, porůznu naskládané do kabiny vozu. Jaké škody si tím mohou napáchat, zjišťovala Allianz ve speciálním crash testu.

„Lidé často přepravují pneumatiky v autě v kufru se sklopenými zadními sedadly. Z hlediska bezpečnosti ani práva to není dobrý nápad, protože v tomto případě není náklad nijak zajištěn,“ uvádí Carsten Reinkemeyer, vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz Centru pro technologie. Co se stane, když takové auto v městském provozu (při rychlosti 40 km/h) čelně nabourá, zjišťoval s kolegy na testovací dráze výzkumného centra v Ismaningu u Mnichova.

„Pneumatiky váží mezi 15 – 20 kg a až 25 kg pro SUV. V případě nehody může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatele. Proto je nesmírně důležité pneumatiky zabezpečit a zajistit, aby se nemohly v prostoru vozidla volně pohybovat,“ uvádí Reinkemeyer. Díky otestování tří scénářů polohy pneumatik jsou výzkumníci schopni nabídnout optimální řešení.

Zavazadlový prostor většiny aut pojme alespoň tři pneumatiky, a toho by měli řidiči v každém případě využít. „Pneumatiky patří do kufru, kde musí být připoutány, ideálně silným popruhem se západkou,“ radí Reinkemeyer. Popruh by neměl pružit. „Pokud se jedno z kol do kufru nevejde, lze jej převézt za sedadlem spolujezdce,“ dodává.

Převážet tedy budete tři připoutané pneumatiky v kufru a jedna pneumatika bude stát pevně zaklíněná v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Ale pozor, na sedadle spolujezdce nesmí zároveň nikdo sedět. U aut se sklopnými zadními sedadly je ještě třeba křížem zapnout zadní pásy – pravý pás do západky levého sedadla a naopak. Zachrání vám to život, pokud by se popruh v kufru při silnějším nárazu uvolnil.

Jak to může dopadnout v tom horším případě, se podívejte ZDE.

Datum zveřejnění

31.10.2017

Zdroj informací

Allianz pojišťovna

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 7-8/2018

Zvyšování výkonu a snižování emisí

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 7-8/2018. EU přitvrzuje boj s CO2. Co nás v souvislosti s tím čeká a kam směřuje vývoj nových...

Autoservis - 5-6/2018

Provozní kapaliny

Nový magazín Autoservis 5-6/2018. V novém čísle Autoservisu se věnujeme provozním kapalinám, jak je to se stáčením tachometrů a jak ochránit...

Autoservis - 3-4/2018

Autolakýrnický kaleidoskop

Nový magazín Autoservis 3-4/2018. Vyplatí se investovat jak do nových technologií, tak do vzdělávání zaměstnanců.

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7411 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál