Servind

Rozhoduje kvalita ale i tradice

Rozhoduje kvalita ale i tradice

O prodeji základního dílenského vybavení, především nářadí, jsme si povídali s představiteli kdyňské společnosti APM Automotive, která se řadí mezi jejich nejvýznamnější dodavatele.

Na otázky magazínu Autoservis společně odpovídali produkt manažer sortimentu nářadí Václav Bouberle a prodejně technický specialita z prezentační pojízdné dílny Dušan Matuškovič.

Práce v servisech se modernizuje, přibývá elektroniky, nicméně stále hraje významnou roli kvalitní dílenské nářadí a další mechanické vybavení. Dlouhodobě přitom dominovaly tradiční osvědčené značky jako záruka kvality. Mění se v tomto ohledu něco? Nebo už se dokáží se prosazovat i noví výrobci?

„Na trh se dostává řada nářadí, které se vyrábí jako „no name“ v Číně. Ne vždy se jedná o kvalitativně špatné nářadí, ale většinou to tak bývá. Každý mechanik má vyzkoušený svůj standard, ze kterého nechce slevit. A pokud mu praskne několikrát za sebou oříšek, ráčna nebo šroubovák, už si ho nekoupí a raději přidá více peněz a pořídí si značkové - Hazet, KS Tools apod.“

Hraje u zákazníků rozhodující roli kvalita nářadí (tzn. jak jeho trvanlivost, tak i jeho ergonomie), nebo se je důležitá cena?

„Pokud se jedná o servis, který se zdravě rozvíjí a kde jsou spolehliví a stálí zaměstnanci, nebojí se jim majitel koupit kvalitní, ale dražší značkové nářadí, protože se mu to vrátí jak na kvalitě práce a úspoře času, tak na spokojenosti svých lidí. Pokud se jedná o servis, kde se zaměstnanci často střídají, nářadí se ztrácí a mechanici s ním zachází nestandardně (např. používají různé prodlužování a nastavování klíčů, ráčen), pak majitel nikdy nebude investovat do kvalitního nářadí. Raději koupí několikrát do roka „bláto“, které se mu stejně brzy ztratí nebo poničí.“

Stále více zboží se dnes nakupuje přes e-shopy a podle elektronických katalogů. Platí to i o nářadí, nebo je stále hodně kupujících, kteří si své pracovní nástroje chtějí nejprve „osahat“?

„Zde je to 50:50. Servis si vybaví na začátek základní dílenské nářadí (např. dílenský vozík, který je plně vybavený) a pak si dokupuje postupem času to, co mu chybí. Pokud se u takového zákazníka ve správnou chvíli objeví prezentační auto plně vybavené nářadím a přípravky, které si mechanik může osahat, neváhá si nakoupit zde. Tím spíš, že prodejně technický poradce mu může doporučit produkty, které se osvědčily v praxi v jiných servisech.

Pokud ale zákazník bývá odkázán jen na hledání v katalozích, raději se obvykle spolehne na nějaké e-shopy, protože to bývá jednodušší. Nářadí totiž není náhradní díl na auto a jeho hledání v tzv. universálních stromech vyhledávače dílů je mnohdy hodně obtížné. Na druhou stranu ale při nákupech na neznačkových e-shopech mohou být problémy s kvalitou - ať už je jedná o použití necertifikovaných materiálů (to bývá citelné např. u stahováků ložisek) nebo o tvarové či rozměrové odchylky proti OE výrobkům.“

Co je pro vás rozhodující argument, aby zákazník kupoval dílenské vybavení právě u vás?

„V našem sortimentu máme několik renomovaných značek nářadí v různých cenových relacích a každé má své zákazníky. Ale pro všechny nabízené značky platí tři základní prodejní argumenty...

Víc se dočtete v posledním vydání magazínu Autoservis ZDE.

Datum zveřejnění

6.12.2017

Zdroj informací

APM Automotive

Autor

Vladimír Rybecký

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2047 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál