Jasné zaměření na motoristický sport: nové Porsche 911 GT3 RS

Jasné zaměření na motoristický sport: nové Porsche 911 GT3 RS

Závodní oddělení společnosti Porsche představí na autosalonu v Ženevě další lahůdku z Weissachu: model 911 GT3 RS se závodním podvozkem a vysokootáčkovým atmosféricky plněným čtyřlitrovým motorem o výkonu 383 kW (520 k). Nový vysokovýkonný sportovní vůz byl vyvinut na základě modelu 911 GT3 a ještě více zdokonalen. S ohledem na výkonnější motor disponuje podvozek nově nastaveným řízením zadních kol, které je přizpůsobeno požadavkům na nejvyšší dynamiku a preciznost. Porsche 911 GT3 RS zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 312 km/h. Porsche tak během jednoho roku představí po modelových variantách 911 GT3 a 911 GT2 RS třetí sportovní vůz GT s homologací pro provoz na veřejných komunikacích.

Světová premiéra nejvýkonnější sériové verze modelu 911 s atmosféricky plněným motorem

Aerodynamika a interiér v závodním stylu

Vzhled široké karoserie s optimalizovanou hmotností a typickým pevným zadním spoilerem je podřízen aerodynamice. Také v interiéru vládne závodní atmosféra. Skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu nabízejí dokonce i při vysoké jízdní dynamice bezpečnou oporu těla v příčném směru. Důsledné využívání materiálu dokládají lehké výplně dveří s odkládací sítí a poutky místo klik dveří, minimalizovaná zvuková izolace a nový kryt zadní části interiéru s lehkou konstrukcí.

Nejvýkonnější atmosféricky plněný motor s 520 k

Atmosféricky plněný čtyřlitrový šestiválec Porsche posouvá v novém modelu 911 GT3 RS limity pro sportovní vozy. „Boxer“ poskytuje o 15 kW (20 k) vyšší výkon než v předchůdci a v modelu 911 GT3. Jedná se o čistokrevný sportovní motor s mimořádně širokým rozsahem otáček, sahajícím až k 9000 min-1. V kombinaci se speciálně nastavenou sedmistupňovou převodovkou PDK lze s vysokovýkonným motorem dosahovat nejvyšší úrovně jízdních výkonů.

Podvozek s technikou z motoristického sportu a paket Clubsport

Znamenitou jízdní dynamiku zajišťuje podvozek s technikou z motoristického sportu. Kulové klouby na všech závěsných ramenech nabízejí ještě větší preciznost než běžná elastokinematická ložiska. Kola lehké konstrukce s průměrem ráfku 20 palců a nově vyvinutými pneumatikami rozměru 265/35 na přední nápravě podporují agilitu a ovladatelnost vozidla, 21“ kola s pneumatikami rozměru 325/30 na zadní nápravě zvyšují trakci.

 Stejně jako pro všechny aktuální sportovní vozy GT je i pro 911 GT3 RS k dispozici paket Clubsport jako volitelná výbava bez příplatku. Paket pro závodní nasazení zahrnuje ochranný rám pro případ převrácení, ruční hasicí přístroj pro motoristický sport, přípravu pro odpojovač akumulátoru a šestibodový bezpečnostní pás.

Paket Weissach a kola z hořčíkové slitiny pro další snížení hmotnosti

Pro mimořádně ambiciózní řidiče sestavilo závodní oddělení společnosti Porsche na přání dodávaný paket Weissach, který umožňuje další snížení hmotnosti. Jeho součástí jsou díly z uhlíkového kompozitu v oblastech podvozku, interiéru a exteriéru, jakož i na přání dodávaná kola z hořčíkové slitiny. V nejlehčí konfiguraci lze tím snížit hmotnost modelu 911 GT3 RS až na 1430 kilogramů.

Uvedení na trh a ceny

Nové Porsche 911 GT3 RS lze již objednávat, přičemž v Německu bude uvedeno na trh v polovině dubna 2018. Nový vysokovýkonný sportovní vůz stojí od 195 137 eur včetně daně z přidané hodnoty a specifické výbavy pro příslušný trh (v České republice cena vozu zatím stanovena nebyla).

Datum zveřejnění

21.2.2018

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ

Fotogalerie

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 7-8/2018

Zvyšování výkonu a snižování emisí

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 7-8/2018. EU přitvrzuje boj s CO2. Co nás v souvislosti s tím čeká a kam směřuje vývoj nových...

Autoservis - 5-6/2018

Provozní kapaliny

Nový magazín Autoservis 5-6/2018. V novém čísle Autoservisu se věnujeme provozním kapalinám, jak je to se stáčením tachometrů a jak ochránit...

Autoservis - 3-4/2018

Autolakýrnický kaleidoskop

Nový magazín Autoservis 3-4/2018. Vyplatí se investovat jak do nových technologií, tak do vzdělávání zaměstnanců.

TRANSPORT EXPO

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6865 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál