Monroe

Mototechna má novou značku, začíná prodávat veterány a investiční vozy

Mototechna má novou značku, začíná prodávat veterány a investiční vozy

Zájem o historické vozy i youngtimery celosvětově roste a nejedna automobilka v poslední době oznámila svůj záměr prodávat továrně renovovaná klasická auta. Českým zákazníkům začne klasická auta nově nabízet Mototechna Classic ze skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

K investici do sběratelského automobilu nebo veterána podle zástupců největšího českého prodejce ojetých vozů není potřeba mít miliony, k pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. „Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček, a ve většině případů se o investici jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, do které nová značka Mototechna Classic patří.

Cílem Mototechny Classic je nabídnout i laické veřejnosti snadnou cestu k pořízení ikonického modelu, auta snů nebo třeba relativně obyčejného vozu, ke kterému má člověk nostalgické vzpomínky z mládí. „Neustále slýcháme o elektromobilitě, autonomním řízení a dalších vymoženostech. To ale části motoristů nevyhovuje nebo je technologie třeba nebaví a snaží se tak vrátit k věcem, na které jsou zvyklí. Mototechna Classic jim takovou alternativu nabízí,“ doplňuje Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která za spuštěním nové značky stojí.

Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat mezi 30 a 50 vozy různých značek rozdělených do čtyřech základních kategorií. „Vrchol nabídky tvoří auta prestižních značek v cenách nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky, jako Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette, třetí pak klasická auta z dob socialismu. Poslední skupinou jsou pak vozy, které ještě nedosáhly veteránského věku, ale již dnes k tomu mají dobře nakročeno vzhledem ke svému mimořádnému stavu, historii nebo třeba enormně nízkému nájezdu,“ vysvětluje regionální manažer výkupu AAA AUTO Jindřich Topol. Již při spuštění značky je k dispozici 15 automobilů.

Pozornost veřejnosti upoutají například dvě Ferrari Testarossa, z čehož jedna má najeto pouhých 9.000 km a stojí 4.000.000 Kč nebo Ferrari 550 Maranello za 3.350.000 Kč. Na cestě je pak Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949 s očekávanou cenou okolo osmi milionů korun. Z amerických klasiků je v nabídce třeba Ford Ranchero z roku 1972 za 450.000 Kč nebo Ford Thunderbird z roku 1967 za stejnou cenu. Socialistické vozy jsou zastoupeny dvěma vozy Škoda 100, Ladou VAZ 2101 nebo Škodou Favorit s nájezdem pouhých 22.666 km.

Vozy Mototechny Classic jsou v současné době nabízeny prostřednictvím webových stránek http://www.mototechna.cz/classic. Na pražské pobočce AAA AUTO byla těmto vozům vyhrazena samostatná sekce, kde jsou „klasiky“ vystaveny, vyjma těch, které jsou vzhledem ke své vyšší sběratelské i investiční hodnotě umístěny uvnitř showroomu.

Datum zveřejnění

19.3.2018

Zdroj informací

AAA AUTO

Fotogalerie

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 5-6/2018

Provozní kapaliny

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 5-6/2018. V novém čísle Autoservisu se věnujeme provozním kapalinám, jak je to se stáčením tachometrů a...

Autoservis - 3-4/2018

Autolakýrnický kaleidoskop

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 3-4/2018. Vyplatí se investovat jak do nových technologií, tak do vzdělávání zaměstnanců.

Autoservis - 1-2/2018

Pohonné jednotky

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis 1-2/2018. Ať už se to komu líbí nebo ne, základní pohonnou jednotkou pro silniční dopravu jsou a ještě...

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7232 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál