Servind

Milník: Stý vůz Golf GTI TCR předán v Autostadtu

Milník: Stý vůz Golf GTI TCR předán v Autostadtu

Pokud závodní Volkswagen Golf GTI TCR stojí vedle dokonale naleštěných sériově vyráběných modelů Volkswagen Polo, Golf, Passat, Arteon, Tiguan a T-Roc v ohromujících futuristických předávacích věžových budovách v Autostadtu ve Wolfsburgu, pak k tomu musí být zvláštní důvod. Místo běžného předání v sídle oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru se 100. závodní vůz Golf GTI TCR o výkonu 257 kW/350k dočkal neobvyklé pocty: předání v Autostadtu.

Slavnostní předání se uskutečnilo k velké radosti mnoha právě přítomných návštěvníků a zákazníků v Autostadtu. Koneckonců není setkání s čistokrevným závodním vozem z největší blízkosti každodenní událostí. Šťastným majitelem stého vozu Golf GTI TCR je Franz Engstler. Majitel závodního týmu z německého regionu Allgäu, který zakoupil první zákaznický závodní vůz Golf GTI TCR před dvěma roky, převzal symbolický klíček od vozu od ředitele oddělení Volkswagen Motorsport Svena Smeetse a vedoucího předávání vozidel v Autostadtu Sebastiana Wilhelmse.

„Golf GTI TCR je fantastickým úspěchem programu zákaznického sportu značky Volkswagen,“ řekl Sven Smeets. „Soukromé zákaznické týmy úspěšně nasazují závodní vozy Golf GTI TCR ve více než 15 různých závodních seriálech na celém světě. Golf GTI TCR již získal dvanáct titulů v mezinárodních mistrovstvích. Výroba jednoho sta závodních vozů během pouhých dvou let je skvělým výkonem celého našeho týmu.“

Golf GTI TCR: Volkswagen vyrábí nejúspěšnější závodní vůz v seriálu TCR

Golf GTI TCR vychází ze sériově vyráběného modelu Golf GTI*. Pod jeho kapotou se nachází důvěrně známý dvoulitrový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva, který v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 257 kW (350 k) a maximální točivý moment 420 N.m. Golf GTI TCR zrychlí z 0 na 100 km/h za cca 5,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Závodní verze se od sériově vyráběného modelu vizuálně odlišuje především o 15 centimetrů širší karoserií s nastavitelným zadním spoilerem z hliníku. Mezi optimalizace pro jízdu na závodních okruzích patří také aerodynamický přední spoiler. Závodní sedadlo s prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní rám a bezpečnostní palivová nádrž schválená federací FIA patří mezi opatření, která zajišťují jezdcům nejvyšší úroveň bezpečnosti.

Golf GTI TCR je již jedním z nejúspěšnějších cestovních vozů na světě. Stefano Comini (2016) a Jean-Karl Vernay (2017) získali mistrovský titul v hodnocení jezdců v mezinárodním seriálu TCR. Další tituly vybojovali účastníci seriálů TCR Asia (2016 a 2017) a TCR Middle East (2018). Golf GTI TCR, nabízený značkou Volkswagen ve stavu pro závodní nasazení za ceny od 95 000 EUR, byl také vyhlášen „modelem roku“ v konkurenci všech závodních vozů TCR. Seriál TCR byl založen v roce 2015 a nyní zahrnuje více než 20 mezinárodních a národních mistrovství. Vrcholnou kategorií je „FIA World Touring Car Cup“ (WTCR), jehož sezona zahrnuje devět závodních víkendů, z nichž první začne 7. dubna v marockém Marrákeši. Letošní seriál ADAC TCR Germany bude zahájen 13. dubna na německém závodním okruhu Oschersleben a koncem dubna zavítá také na český závodní okruh v Mostě (27. až 29. dubna).

* Golf GTI (169 kW/230 k): Spotřeba paliva EU v l/100 km: 8,2 – 7,8 (město), 5,5 – 5,3 (mimo město), 6,4 – 6,3 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 148 – 145 (kombinované); třída hospodárnosti: D.

Datum zveřejnění

8.4.2018

Zdroj informací

VOLKSWAGEN

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2507 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál