Servind

Modrý Pap Oil bude zelený MOL

Modrý Pap Oil bude zelený MOL

Do roku 2020 projdou téměř všechny čerpací stanice Pap Oil v České republice rebrandingem a stane se z nich MOL. Končí tak obchodní strategie dvou značek a modrou barvu na stanicích vymění zelená.

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. Nově čerpací stanice Pap Oil zezelenají a bude z nich MOL. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který je v těchto dnech otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Změna strategie

Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.

„Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,“ vysvětluje generální ředitel MOL Česká republika Richard Austen.

Zelená barva a občerstvovací koncept Fresh Corner

Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí modrou barvu a převládá u nich zelená. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu. Jde nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který veřejnost očekává od silné prémiové značky,“ vysvětluje Richard Austen.

Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 ve stanici MOL ve Vyškově. Nyní byl v pražském Podolí otevřen Fresh Corner s pořadovým číslem 100.

Ve Fresh Corneru na dobré jídlo i do sprchy

Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou gastronomie včetně nabídky teplých jídel a třetí tradiční prodej potravin. „Není naším cílem ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací,“ uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Čerpací stanice MOL nabízejí mnohem širší nabídku služeb. Především na hlavních dálničních tazích jsou vybaveny sprchami, které využívají hlavně profesionální řidiči. Setkáme se zde také s dětskými a přebalovacími koutky. V neposlední řadě MOL připravuje speciální aplikaci, v níž si lidé jednoduše vyhledají, jaké konkrétní služby nabízejí jednotlivé čerpací stanice v jejich blízkosti. Péče se na stanicích MOL dostane i vozům – ke klasickým mycím linkám rychle přibývají boxy pro ruční mytí.

Tři otázky pro Richarda Austena:

Budete více rozvíjet i svojí druhou značku Pap Oil?

„Rozhodli jsme se, že Pap Oil předěláme do zelené barvy MOL. Značku Pap Oil na českém trhu zrušíme. A na nejlepších pumpách Pap Oil bude po předělání na MOL většinou i Fresh Corner.“

Proč odstupujete od strategie dvou značek?

„Těžko jsme hledali silné důvody, proč provozovat dvě značky najednou. I prémiová značka může mít silnější a trochu slabší čerpací stanice, které dodržují kvalitu a standardy. Ne každá pumpa může být jako MOL na Barrandově. Svoji roli pro toto rozhodnutí hrály také náklady na udržování dvou značek - musíte mít dvě strategie, dva druhy marketingu. Zvažovali jsme tento krok dva roky a letos padlo strategické rozhodnutí.“

Kdy tedy vaše druhá značka z Česka zmizí? Jak to bude probíhat?

„Rebranding všech čerpacích stanic Pap Oil by měl být dokončen v roce 2020, nejintenzivněji se mu budeme věnovat od příštího roku v okamžiku, kdy dokončíme implementaci Fresh Cornerů u stávajících stanic MOL. Už dnes ale můžete potkat několik původně modrých stanic v barvách MOL. Podobně jako u Slovnaftu si ponecháme několik stanic Pap Oil.“

Datum zveřejnění

8.5.2018

Autor

Text a foto Ivana Rybecká

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2748 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál