Servind

Máme pro vás tip, jak si jednoduše získat zákazníky vašeho autoservisu

Máme pro vás tip, jak si jednoduše získat zákazníky vašeho autoservisu

Stále více zákazníků nezávislých autoservisů hledá úroveň služeb, kterou znají z autorizovaných servisních středisek. V opravárenském průmyslu mají samozřejmě obrovský význam faktory, jako je kvalita nabízených služeb, jejich cena a preciznost prací. Pokud jsou splněny všechny výše uvedené vlastnosti, je třeba v autoservisu zvážit zavedení jednoduchých marketingových technik, které jsou úspěšné v autorizovaných servisních střediscích.

Jednou z metod, která současně zvýší zisky autoservisů i spokojenost zákazníků, je tzv. křížový prodej (cross-selling), což je metoda prodeje souvisejících nebo doplňkových výrobků stávajícímu zákazníkovi.

Když se tato metoda neprovádí jen náhodně, ale cíleně, je zde velká možnost, že to zákazník ocení. I když nabídku odmítne, bude váš autoservis hodnotit jako profesionální zákaznický servis.

Příklad použití křížového prodeje v autoservisu

Jak s ním začít? Vytvoření kontrolního seznamu základních činností údržby je vynikající praxí v autoservisech. Během servisu vozidla totiž strávíme se zákazníkem delší dobu při kontrole funkcí, jako je osvětlení, tlak v pneumatikách nebo stav stěračů. Pokud zjistíme, že některý díl vozidla vyžaduje výměnu – např. stěrače – budeme mít možnost o tom informovat zákazníka a nabídnout mu okamžité řešení, které je nejen samotným produktem, ale i službou.

Připomeňte zákazníkovi produkty nebo služby, na které zapomněl, ale mohou být pro něj užitečné.

Stěrače jsou obzvláště dobrým příkladem produktu, na kterém si můžete v autoservisu procvičovat křížový prodej. Jejich výměna je sice tak jednoduchá, že sotva kdo bude chtít pouze kvůli tomu navštívit autoservis. Zároveň je pro některé řidiče dost složitá, protože si nepamatují správnou velikost nebo typ upevnění stěračů čelního skla.

Pokud zákazníkovi toto řešení problému v pravém okamžiku nabídnete, je zde velká pravděpodobnost, že zákazník s potěšením využije nabídku jen proto, aby se snadno zbavil šmouh na čelním skle.

Postačuje několik velikostí stěračů

Stěrače jsou také velmi dobrým produktem pro použití této techniky i z jiného důvodu. V současné době mají stěrače modely v 12 různých velikostech, což je dostatečná nabídka produktů pro asi 90 % automobilů pohybujících se na silnicích. Společnost Valeo nyní uvádí na trh vylepšenou řadu stěračů Valeo FIRST Multiconnection. Pouze 12 objednacích čísel postačuje pro použití těchto stěračů na téměř všechna vozidla. Jak je to možné?

Společnost Valeo je v této oblasti o krok před konkurencí díky zavedení dvou významných změn.

Za prvé přichází na trh s novou délkou stěračů 750 mm, které jsou určeny pro automobily s větším čelním sklem, například Citroën C4, Ford S-Max nebo Peugeot 3008.

Za druhé, každý plochý stěrač Valeo FIRST Multiconnection se dodává s pouze třemi adaptéry, které zajišťují snadnou montáž na různá ramínka stěračů. Již existující řešení bylo změněno a umožňuje rychlou a snadnou montáž stěračů Valeo FIRST Multiconnection na další dvě ramínka stěračů používaná u vozidel značek Volkswagen a BMW (např. v modelech jako Audi A1 od roku výroby 2010, Škoda Octavia III nebo BMW X1 od roku výroby 2015).

Ploché stěrače Valeo FIRST Multiconnection lze bez obav nabízet zákazníkům, protože kombinují vysokou účinnost a komfortní použití. Jednou ze zde použitých technologií je pokroková technologie 3D řízeného proudění vzduchu vyplývající z inovativních tvarů spoileru PYRAMIDTM. Pryžové stírací břity jsou vyráběny ze speciální směsi pryže, díky čemuž je optimalizováno stírání vody z čelního skla. Stěrače jsou také vybaveny kovovým vnitřním jádrem, které zajišťuje na celém povrchu během čištění skla správný přítlak.

Nabídka křížového prodeje ale dopadne dobře pouze tehdy, když má autoservis dostatečné skladové zásoby produktů. Obecně platí, že zákazníci pravděpodobně nebudou chtít čekat na výměnu dílu, který přímo nesouvisí s mobilitou automobilu. Přepálená žárovka v mlhovce nebo neúčinné stěrače ve slunečném dni jsou pro zákazníka bezvýznamné. Očekává se však, že se zákazník pro takový nákup rozhodne v deštivém podzimním večeru. Výdaje autoservisu nemusí být enormní. Využití chytrých řešení jako jsou stěrače Valeo FIRST Multiconnection může přispět ke zvýšení obratu autoservisu i ke zvýšení spokojenosti zákazníků.

Očekávání majitelů vozidel v autoservisech se mění minutu po minutě. Výzkumy ukazují, že zákazníci věnují více pozornosti atributům, jako jsou komfort a čas šetřící řešení. Nezávislé autoservisy musí dobře prezentovat svoji úroveň služeb, aby dokázaly úspěšně konkurovat autorizovaným servisním centrům.

Datum zveřejnění

17.9.2018

Zdroj informací

Influencer.cz

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2562 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál