SEAT překonal hranici 10 milionů vozů vyrobených v Martorellu

SEAT překonal hranici 10 milionů vozů vyrobených v Martorellu

Výrobní závod SEAT v Martorellu, který v letošním roce slaví své 25. výročí, dosáhl v roce 2018 dalšího milníku překonáním hranice 10 milionů vyrobených vozidel. Během uplynulého čtvrt století sjíždělo z montážních linek největší španělského závodu na výrobu automobilů 39 různých modelů, od druhé generace modelu SEAT Ibiza a první generace modelu SEAT Cordoba až po SEAT Arona nebo Audi A1, které je vyráběno již několik týdnů.

Výrobní závod byl slavnostně otevřen v roce 1993 a jeho vybudování si vyžádalo investici 244,5 miliardy peset (1,47 miliardy eur). SEAT do něj převedl výrobu ze 40 let starého výrobního závodu Zona Franca v Barceloně a od té doby jsou nejdůležitější modely značky vyráběny v Martorellu. Postupně se k nim přidaly modely Audi Q3 a Audi A1. Martorell je třetím největším výrobním závodem koncernu Volkswagen v Evropě a stal se vzorem chytré výroby na základě konceptu Průmyslu 4.0.

Vozidlo s pořadovým číslem 10 milionů, Arona FR 1.5 TSI s dvoubarevným lakováním odstíny červená Desired a černá Midnight, je tento týden vystaveno v závodě Martorell v rámci expozice u příležitosti 25. výročí závodu. Arona používá platformu MQB A0, kterou sdílí s modelem Ibiza a novým modelem Audi A1. SEAT použil tuto platformu jako první značka koncernu Volkswagen. MQB A0 zvyšuje flexibilitu výroby, protože poskytuje technický základ pro různé modely a umožňuje realizaci rozmanitých karosářských verzí v rámci stejného segmentu. V závodě Martorell tak mohly být během uplynulých 18 měsíců zařazeny do výroby tři nové modely.

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, uvedl, že "od svého slavnostního otevření v roce 1993 je srdce značky SEAT v čele inovací. Výrobní závod díky nepřetržitým investicím do vyspělých technologií a vysoce kvalifikovaným zaměstnancům každoročně zvyšuje kvalitu produktů a procesů. Tak se stal tím, čím je dnes - výrobním závodem, který vyrábí nejvíce automobilů ve Španělsku a je vzorem Průmyslu 4.0 a digitalizace."

Pohled do budoucnosti - Průmysl 4.0

V uplynulých 25 letech došlo k zásadnímu vývoji výrobních procesů. SEAT v současnosti důsledně realizuje transformaci výrobního závodu Martorell v souladu s konceptem Průmyslu 4.0. Cílem je vybudovat chytrý, digitalizovaný a síťově propojený výrobní závod, který se přizpůsobuje výrobním požadavkům a procesům a v němž probíhá ještě efektivnější řízení zdrojů a komunikace mezi jednotlivými provozními odděleními.

Příkladem této transformace je více než 2000 robotů, jimž byla svěřena zásadní role. Při montáži více než 3000 dílů, z nichž je složen každý nový vůz, jsou v neustálém pohybu a v nadcházejících letech jejich význam ještě vzroste. Všechny novinky Průmyslu 4.0 koexistují s 8000 zaměstnanci výrobního závodu, z jehož bran vyjíždí 2400 automobilů denně, tedy přibližně jeden automobil každých 30 sekund.

Vzor v oblastech investic, zaměstnanosti a výroby

Produktová ofenziva společnosti SEAT si v uplynulých dvou letech vyžádala rekordní investice a výdaje na výzkum a vývoj, které v loňském roce dosáhly částky 962 milionů eur. V současnosti se v Martorellu vyrábějí modely Ibiza a Leon, jehož nová generace bude uvedena na trh v roce 2019, a městský crossover Arona. Nedávno byl do výroby zařazen také model Audi A1, který vzniká pouze v závodě SEAT, odkud je dodáván na všechny trhy, na nichž je prodáván. Audi svěřilo produkci tohoto modelu Martorellu na základě úspěšné výroby modelu Audi Q3, která probíhala exkluzivně ve Španělsku po dobu sedmi let.

Vzhledem ke zvyšování výroby a počtu modelů vyráběných v závodě Martorell, jakož i z důvodu spuštění strategických projektů, souvisejících s konektivitou automobilů, digitalizací společnosti a vývojem modelu Tarraco i jeho uvedením na trh, se zvýšil počet zaměstnanců na více než 15 000 odborníků. Více než 12 500 z nich pracuje v Martorellu, a to ve výrobě, v hlavním sídle společnosti a v Technickém centru SEAT, které navrhuje design a zajišťuje vývoj všech vozidel značky. Jen v roce 2018 přijala společnost více než 500 nových zaměstnanců na dobu neurčitou.

Úsilí o trvalou udržitelnost

SEAT v uplynulých letech zintenzivnil své aktivity zaměřené na trvalou udržitelnost, a to ve všech oblastech, včetně výzkumu a vývoje, výroby, logistiky a prodeje.

Výrobní závod Martorell realizuje od roku 2011 plán ECOMOTIVE FACTORY s cílem zvyšovat v rámci svých provozních činností efektivitu, trvalou udržitelnost a ekologickou odpovědnost. Společnost SEAT se snaží snížit svůj vliv na životní prostředí o polovinu do roku 2025 v porovnání s rokem 2010. SEAT již v uplynulých 7 letech snížil svůj vliv na životní prostředí o 35,5 % díky iniciativám, jako je SEAT al Sol, největší sluneční elektrárna v evropském automobilovém průmyslu, nebo zařízení pro rekuperaci energie ze sušicích pecí v lakovně, či dlažba, která snižuje znečištění o 40 %.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2017 dosáhl SEAT zisku po zdanění 281 milionů eur, prodal téměř 470 000 vozidel a jeho rekordní výnosy z prodeje činily více než 9,5 miliardy eur.

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Datum zveřejnění

16.12.2018

Zdroj informací

SEAT

Výběr jazyka

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 3-4/2019

Moderní lakovací metody

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis - 3-4/2019. Krásu auta podtrhují perfektní lak a elegantní kola - seznamte se s nejnovějšími trendy v...

Autoservis - 1-2/2019

Budoucnost mobility - Jak se plánované změny projeví v autoservisech

Nový magazín Autoservis - 1-2/2019. O mobilitě budoucnosti mluví kdekdo, ale jen málokdo skutečně ví co to znamená, co z toho plyne z hlediska...

Autoservis - 9-10/2018

Elektromobilita - Velké plány i nedůvěra

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis - 9-10/2018. Politici rozhodli, že budoucnost dopravy je v elektromobilitě a spalovací motory nemají...

APM Jarní akce

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.5789 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál