Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo s ještě vyšším výkonem a hospodárností

Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo s ještě vyšším výkonem a hospodárností

SEAT nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. SEAT Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd mimořádně ekologického modelu prodlužují tři palivové nádrže na CNG.

Nový Leon TGI Evo, vyráběný v závodě SEAT v Martorellu, navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG, která ještě lépe splňuje požadavky zákazníků, a přispěje tak k dalšímu rozšíření vozidel s tímto alternativním pohonem. SEAT je lídrem trendu, který směřuje k vozidlům na CNG. Od ledna nabídku rozšiřují nové modely Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo.

Obě verze modelu Leon TGI Evo pohání vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG disponuje vyspělým systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 k při 5000 min-1 – o 20 k více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru – a maximálního točivého momentu 200 N.m mezi 1400 a 4000 min-1. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady SEAT používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění palivových nádrží na CNG. SEAT Leon TGI Evo má však nyní tři palivové nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG. Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Leon TGI Evo nabízí čistější emise, a ještě výhodnější poměr cena/výkon. V porovnání s ostatními palivy umožňuje CNG výrazně hospodárnější provoz. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 litrech LPG, 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzinu.

SEAT se zaměřuje na stlačený zemní plyn, protože se jedná o osvědčenou technologii, která uspokojí požadavky širokých vrstev zákazníků. SEAT je evropská značka s nejrozsáhlejší produktovou řadou vozidel na CNG, prodávaných v mnoha zemích, včetně Španělska, Německa, Itálie a České republiky. SEAT tím významně přispívá ke snižování emisí CO2 a NOx. Výhodou pro zákazníky je kromě ekologických přínosů také citelná úspora nákladů na palivo. Doba doplňování paliva i náklady na pořízení vozidla jsou přitom podobné jako u automobilů na naftu nebo benzin.

Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model SEAT Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích. Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km. Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.

SEAT tímto novým modelem rozšiřuje svou komplexní produktovou řadu vozidel na CNG, která se vyznačují nižšími emisemi a provozními náklady a současně nabízejí vyspělou techniku, vynikající provozní vlastnosti a elegantní vzhled.

SEAT Leon TGI Evo

Motor 1.5 TGI Evo
Počet válců/ventilů 4/16
Zdvihový objem 1498 cm³
Vrtání/zdvih 74,5 mm/85,6 mm
Kompresní poměr 12,5:1
Max. výkon 130 k
Max. točivý moment 200 N.m
Nejvyšší rychlost 205 km/h, 199 km/h (DSG)

Datum zveřejnění

14.1.2019

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Výběr jazyka

Autoservis pro předplatitele

Autoservis - 9-10/2018

Elektromobilita - Velké plány i nedůvěra

DOSTUPNÝ ZDARMA - Nový magazín Autoservis - 9-10/2018. Politici rozhodli, že budoucnost dopravy je v elektromobilitě a spalovací motory nemají...

Autoservis - 7-8/2018

Zvyšování výkonu a snižování emisí

Nový magazín Autoservis 7-8/2018. EU přitvrzuje boj s CO2. Co nás v souvislosti s tím čeká a kam směřuje vývoj nových spalovacích motorů? Rovněž...

Autoservis - 5-6/2018

Provozní kapaliny

Nový magazín Autoservis 5-6/2018. V novém čísle Autoservisu se věnujeme provozním kapalinám, jak je to se stáčením tachometrů a jak ochránit...

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6327 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál