Servind

ŠKODA AUTO vyrobila dvanáctimiliontou převodovku současné generace

ŠKODA AUTO vyrobila dvanáctimiliontou převodovku současné generace

ŠKODA AUTO dosáhla hranice 12 milionů vyrobených převodovek. Aktuálně se ve ŠKODA AUTO vyrábí tři typy převodovek – MQ 200, MQ/SQ 100 a DQ 200. Převodovky se používají jak u modelů značky ŠKODA, tak i ve vozech další značek koncernu Volkswagen.

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Počet 12 milionů převodovek je důkazem velkého nasazení našich zaměstnanců ve výrobě komponentů, která ve společnosti ŠKODA AUTO hraje velice důležitou roli. V našich závodech jsme už pátý rok za sebou vyrobili více než jeden milion převodovek pro vozy značky ŠKODA a i pro další koncernové značky.“

ŠKODA AUTO ve svých závodech v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí vyrábí pro koncern Volkswagen tři různé typy převodovek. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vznikají vedle převodovek MQ 200 i převodovky typu MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí vyrábí společnost ŠKODA AUTO od roku 2012 automatickou převodovku s přímým řazením (DSG) DQ 200.

V roce 2018 vyrobila společnost ŠKODA AUTO 371 700 kusů převodovek MQ 200, 231 300 převodovek typu MQ/SQ 100 a 538 759 exemplářů dvouspojkové převodovky DQ 200. Ve společnosti ŠKODA AUTO tak loni z linky sjelo více než 1 141 700 převodovek. Objem výroby všech typů převodovek v současné době činí zhruba 4800 kusů denně.

První převodová skříň byla namontována do vozu Voiturette A, prvního automobilu značky Laurin & Klement, v roce 1905. Převodovka se nacházela uprostřed vozu, vybaveného řadící kulisou a pohonem zadních kol.

Převodovka MQ 200 v Mladé Boleslavi vzniká už od roku 2000 a montuje se v kombinaci s benzínovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Převodovku využívají vozy značky ŠKODA i modely koncernových značek Volkswagen, Audi a Seat. Do 28.6. vyrobila ŠKODA celkem 7 210 300 exemplářů této převodovky. Denní objem výroby převodovky MQ 200 činí v současné době více než 1600 kusů denně.

Převodovky MQ 100/SQ 100 byly původně vyvinuty pro modely „New Small Family“ koncernu Volkswagen (ŠKODA CITIGO, VW up! a Seat Mii) a v Mladé Boleslavi se vyrábí od roku 2011. Kromě toho převodovky MQ 100/SQ 100 v kombinaci s benzínovými motory o objemu 1,0 litru pohání vozy ŠKODA FABIA a další malé vozy koncernu Volkswagen. V červnu 2019 vyrobila ŠKODA dvoumiliontou převodovku tohoto typu, v současnosti se denně vyrábí více než 900 kusů.

Automatická sedmistupňová dvouspojková převodovka s přímým řazením DQ 200 vzniká od roku 2012 v závodě Vrchlabí a patří mezi nejmodernější převodovky svého druhu. Při aktuální výrobě 2200 kusů denně vyrobila společnost ŠKODA AUTO už 2 749 800 exemplářů. I tato sedmistupňová převodovka s přímým řazením (DSG) slouží ve vozech značky ŠKODA i v modelech dalších koncernových značek. Ve výrobě sází společnost ŠKODA AUTO na technologie z oblasti Průmyslu 4.0, jako například na kooperující roboty. Ty zaměstnancům pomáhají při jedné z nejcitlivějších činností v montáži mechatroniky – při montáži řadícího pístu.

Důsledná orientace závodu Vrchlabí na principy Průmyslu 4.0

V rámci dalekosáhlé transformace společnost ŠKODA AUTO v roce 2012 závod ve Vrchlabí přebudovala ze závodu na výrobu vozů ve vysoce moderní závod na výrobu komponentů. Během pouhých 18 měsíců vznikla nová výrobní hala a stávající výrobní haly byly výrazně modernizovány. Dnes je Vrchlabí jedním z nejmodernějších výrobních závodů v koncernu Volkswagen.

Za využití kooperujících robotů a dalších technologií z oblasti Průmyslu 4.0 získal závod ve Vrchlabí už celou řadu cen. Například takzvaný manipulační robot zásobuje desítky strojů díly a vrací prázdné obaly zpět do skladu. V roce 2015 byl výrobní závod vyznamenán jednou z nejrenomovanějších cen pro zpracovatelský průmysl v Evropě a získal evropský titul „Továrna roku“.

Datum zveřejnění

30.6.2019

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a.s.

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2675 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál