Servind

3425 kilometrů za 24 hodin

3425 kilometrů za 24 hodin

Při testování na italském testovacím polygonu Nardò dokázal Taycan v předsériovém provedení zdolat přesně 3425 kilometrů za 24 hodin, a to na dohled světové premiéry tohoto modelu, která je naplánována na 4. září. Uvedená vzdálenost zhruba odpovídá počtu kilometrů z Nardò do norského Trondheimu.

Rychlost vozu za úmorných veder na jihoitalském testovacím polygonu se pohybovala mezi 195 a 215 km/h. Za teplot dosahujících 42 °C při teplotě povrchu až 54 °C prokázal Taycan před uvedením na trh své kvality při dálkových jízdách. Zkouška probíhala bez přerušení, kdy se prototyp Porsche Taycan zastavoval pouze za účelem rychlonabíjení a výměny řidiče. Tým zahrnoval šestici zkušebních jezdců Porsche. Kvalitativní zkouška vozu se konala v rámci testu vytrvalosti a odolnosti vysokým teplotám.

Stefan Weckbach, viceprezident pro modelovou řadu Taycan, s potěšením komentoval: „Taycan zvládl tuto ambiciózní zkoušku bez jakýchkoli potíží.“ Doplnil: „Výsledek dosažený v Nardò poukazuje na výhody jedinečné 800V technologie a vysokou úroveň její zralosti. Před uvedením modelu Taycan na trh koncem letošního roku se budeme moci pochlubit více než šesti miliony zkušebních kilometrů po celém světě.“

Technologie: 800V systém

Taycan je prvním sériovým elektromobilem, který pracuje se systémovým napětím 800 V. Uvedená technologie pomohla Porsche 919 Hybrid třikrát za sebou zvítězit v závodu 24 hodin Le Mans a nyní se posouvá do další fáze, kterou je sériová výroba.

Technologie 800 V zajišťuje stabilní vysoký výkon, zkracuje dobu nabíjení a snižuje hmotnost i prostorové nároky kabelů. Pro účely vytrvalostní zkušební jízdy v Technickém centru Nardò se uplatnily vysokovýkonné dobíjecí stanice pro 800 V od Porsche Engineering Group GmbH.

Při testu v Nardò prokázal své kvality i propracovaný tepelný management modelu Taycan. Tepelný management staví na vysoce účinném inteligentním systému chlazení a ohřevu vysokonapěťových komponent. Zamezuje tak potenciálním výkonovým ztrátám v důsledku nadměrného vývinu tepla a současně zajišťuje dosažení optimální teploty pro nejúčinnější dobíjení v okamžiku, kdy vozidlo dorazí k dobíjecí stanici.

Vozidlo: první čistě elektrický sportovní vůz od Porsche

Nové Porsche Taycan však nepotvrdilo pouze svoji vytrvalost. Jeho elektrické hnací ústrojí bylo navrženo tak, aby řidič mohl naplno využívat výkonový potenciál vozu i po opakovaných akceleracích v krátkých intervalech po sobě. Koncem července dokázal předsériový vůz na letišti akcelerovat 26x za sebou z 0 na 200 km/h. Průměrná doba akcelerace při měřených rozjezdech byla kratší než 10 sekund. Nejrychlejší a nejpomalejší doba akcelerace se přitom lišila jen o 0,8 sekundy.

Testovací trať: Technické centrum Nardò v italském regionu Apulie

Technické centrum Nardò zahrnuje přes 20 zkušebních tratí a testovacích zařízení v oblasti pokrývající přes 700 hektarů; k zákazníkům se řadí 90 společností z automobilového průmyslu a středisko zaměstnává přes 150 pracovníků. Od roku 2012 uvedené středisko provozuje Porsche Engineering Group GmbH, dceřiná společnost ve stoprocentním vlastnictví firmy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart.

Testovací středisko bylo založeno v roce 1975 vybudováním již kultovního okruhu a dnes nabízí rozsáhlé možnosti testování pro všechny fáze vývoje vozů. Vysokorychlostní okruh o délce 12,6 kilometru – jediný svého druhu na světě – byl postaven za účelem testování vozů za extrémních podmínek a zefektivnění vývojových procesů. V polovině července byla v testovacím středisku úspěšně dokončena renovace. Z provedených vylepšení jmenujme výstavbu pokrokového systému svodidel, který vyvinulo Porsche Engineering speciálně pro vysokorychlostní testy v Nardò. Práce rovněž zahrnovaly kompletní renovaci prostoru pro testování jízdní dynamiky na ploše 106 tisíc m².

Datum zveřejnění

20.8.2019

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2883 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál