Jízda v jedné stopě se značkou SEAT

Jízda v jedné stopě se značkou SEAT

Šestašedesát let uběhlo od té doby, co SEAT zkonstruoval svůj první automobil. V současnosti společnost vstupuje do budoucnosti mobility novým konceptem jednostopého vozidla. Podívejme se podrobněji na koncepční motocykl e-Scooter, navržený značkou SEAT. Nový elektroskútr se vyznačuje elektrickým pohonem, konektivitou a skvělými předpoklady pro sdílení.

Nový přístup

Designéři museli zaujmout odlišný postoj, než začali navrhovat nový koncepční motocykl SEAT e-Scooter: "Je to zcela nová vize. Motocykl je mnohem interaktivnější s uživateli a je nutné zohledňovat mnohem více vlivů na ergonomii," říká Joan Melenchon, designér exteriérů ve společnosti SEAT. To byla první výzva, s níž si musel poradit tým, který vytvořil koncepční motocykl e-Scooter. Motocykl totiž obsahuje větší počet vzájemně provázanějších dílů. "Pro automobilového designéra bylo mimořádně náročné vytvořit pro veřejnost něco tak odlišného od toho, na co jsme zvyklí," vysvětluje Francesca Sangalliová, vedoucí oddělení barev a materiálů ve společnosti SEAT.

Zcela elektrický provoz

Studie e-Scooter byla navržena a zkonstruována v Barceloně, evropské metropoli s největším počtem provozovaných motocyklů. Jednostopé vozidlo je součástí strategie společnosti SEAT pro městskou mobilitu a vyznačuje se čistými, stylizovanými liniemi, které vytvářejí geometrické vzory. "Chtěli jsme, aby toto vozidlo bylo přímočaré, ikonické a praktické. Současně však nemělo mít minimalistický vzhled. Místo toho jsme se soustředili na maximalizaci jeho užitných vlastností," ujišťuje Joan Melenchon. Výsledkem je design zcela elektrického skútru, který je 100% funkční, s odnímatelným akumulátorem pro snadné nabíjení.

Optimalizovaný design pro sdílení

Koncepční motocykl e-Scooter byl vyvinut pro všechny druhy zákazníků, ale převážně se zaměřuje na uživatele, dávající přednost sdílení. Z tohoto důvodu byly použity mimořádně odolné materiály, jako je pryž na bočních náraznících. Umístění dílů bylo zvoleno s ohledem na jejich snadnou výměnu. Pod speciálně tvarovaným sedlem je dostatek prostoru pro dvě přilby. Spojení s motocyklem a okolním světem umožňují dva vstupy USB a držák mobilního telefonu.

Fluorescenční lak usnadňuje viditelnost a zvyšuje bezpečnost. Viditelnost byla dalším klíčovým aspektem, na nějž byl při vývoji tohoto koncepčního elektroskútru pro sdílení kladen velký důraz. "Chtěli jsme, aby byl okamžitě rozpoznatelný, a snažili jsme se vytvořit velmi ikonický produkt. Skútr zaparkujete, odejdete a pamatujete si ho," říká Joan. Designéři z oddělení barev a materiálů se shodli na tom, že základní barvou celého koncepčního motocyklu bude černá, z níž bude na nejnápadnějších dílech zářit fluorescenční bílá. "Tuto intenzivní barvu jsme použili pouze na těchto ikonických dílech. Koncepční e-Scooter je díky tomu snadno viditelný pro ostatní řidiče, takže jsme tím také zvýšili bezpečnost," ujišťuje Francesca.

Inspirace automobilovým průmyslem. Na koncepčním motocyklu SEAT e-Scooter nalezly uplatnění také nejmodernější technologie z nových automobilů. Systém osvětlení vpředu i vzadu zasahuje až do stran a zahrnuje jednu inovaci, která je běžná u automobilů, nikoli však u motocyklů: "Skútr jsme chtěli vybavit dynamickými ukazateli směru, které jsou základní výbavou současných automobilů, protože dávají nezaměnitelné znamení a navíc přispívají k ikonickému charakteru motocyklu," říká Joan.

Základní údaje o motocyklu SEAT e-Scooter

  • 100% elektrický pohon
  • Dojezd 115 kilometrů
  • Výkon 11 kW (ekvivalent spalovacího motoru 125 cm3)
  • Nejvyšší rychlost 100 km/h
  • Zrychlení z 0 na 50 km/h za 3,8 sekundy
  • Odkládací prostor pro dvě přilby
  • Náklady na nabíjení 0,70 EUR/100 km

Video

Datum zveřejnění

21.11.2019

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Castrol EDGE + iPhone nebo iWatch 5

Vyšel nový Autoservis

Autoservis 7-8/2019
Vyšlo nové číslo
magazínu Autoservis

Novinky pro autolakýrníky

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.6166 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál