Servind

Dodávky just in sequence po železnici do výroby Škoda Auto

Dodávky just in sequence po železnici do výroby Škoda Auto

Pomocí integrovaného a dynamického konceptu podporují společnosti DB Cargo Logistics a DB Schenker automobilku Škoda Auto ve využívání nových výrobních kapacit.

Zvyšující se individualizace představuje pro automobilový průmysl velkou výzvu. A flexibilita je oním pomyslným klíčem, jak moci reagovat na požadavky zákazníků. Také poskytovatelé logistických služeb, jako je DB Cargo Logistics, se musí neustále rozvíjet. Díky novým konceptům a integrovaným, vysoce flexibilním řešením, jde nákladní železniční přeprava úspěšně vstříc budoucnosti.

Například v případě české automobilky Škoda Auto. Její SUV Karoq se ukázal jako skutečný hit u zákazníků. Výroba sotva stíhá. V České republice má společnost dva závody, které jsou plně vytíženy. Škoda nyní využívá výrobní kapacity jiných závodů ve společné akci koncernu Volkswagen, aby zrychlila výrobu a tím i dodání žádaného vozidla. Závod Volkswagen v Osnabrücku se stal novou montážní linkou pro Karoq.

Přeprava dílů z České republiky do Německa

K tomu je však třeba přivést mnoho dílů z České republiky do Německa. Ve spolupráci s logistiky závodu Volkswagen v Osnabrücku vyvinuly společnosti DB Cargo Logistics a DB Schenker v České republice integrovaný logistický koncept na dodávání několika set surových karosérií Karoq týdně ze závodu v Kvasinách do výroby v německém Osnabrücku.

Nejen karoserie, ale také ostatní díly od dalších dodavatelů z České republiky se také musí dostat do Osnabrücku: zde jsou karoserie nalakovány a následně se provádí finální montáž vozů. „Jsme velmi hrdí na to, že jsme tuto zakázku získali – je to pro nás současně motivace i závazek,“ říká Gunnar Grahlmann, Key Account Manager ve společnosti DB Cargo Logistics. „Podařilo se nám prosadit proti konkurenci kamionů a proti jiným železničním dopravcům.“

Hned ze tří důvodů bodovala přeprava po kolejích. Automobilka si cení udržitelnosti konceptu – železnice je nejekologičtější způsob přepravy. Na druhé straně se společnosti DB Cargo Logistics podařilo přesvědčit zákazníka díky integrovanému konceptu, kdy nákladní dopravce úzce spolupracuje ve vlastním koncernu s logistickou společností DB Schenker a využívá zázemí jejího logistického terminálu s železniční vlečkou v Pardubicích.

A nakonec se logistikům podařilo splnit specifické požadavky zákazníka na přepravu typu „just in sequence“. „Poprvé se nám podařilo zapojit železnici do zásobovacího konceptu typu just in sequence pro komplexní dodávky do výrobních závodů,“ vysvětluje Gunnar Grahlmann. „Díky konceptu a osobnímu nasazení jsme dokázali zajistit, že garantujeme spolehlivost a přesnost v dodání.“ Jako reference přitom pomohly další přepravní projekty, které společnost DB Cargo Logistics realizuje: Od začátku roku 2018 přepravovalo po železnici surové karoserie Škoda Fabia z českého závodu v Mladé Boleslavi do Osnabrücku.

Takto DB Cargo Logistics vozilo každý týden až osm vlaků. V Osnabrücku byly karoserie nalakovány a poté převezeny zpět do České republiky k finální montáži. Reference z tohoto projektu pomohla společnosti DB Cargo Logistics získat také zakázku na přepravu součástí pro Karoq.

Vícesystémové lokomotivy a vozy s posuvnými stěnami s GPS

Od konce roku 2018 jezdí pro Škoda Auto přes česko-saské údolí řeky Labe na sever vlaky s vysokou prioritou. DB Cargo používá vícesystémové lokomotivy řady 189, čímž eliminuje obvyklé výměny lokomotiv. Společnosti používá pro karoserie velkoobjemové vozy s posuvnými stěnami. S nakládací výškou přibližně 3,20 metrů jsou ideální pro dvoupodlažní přepravní podstavce. Současně společnost DB Cargo instalovala na vozy GPS zařízení.

„Zákazníci a my tak máme v rukou všechna relevantní data o provozu – vždy víme, kde se vlaky nacházejí,“ vysvětluje Gunnar Grahlmann. To je důležité pro řízení provozu, protože výroba Karoq vyžaduje extrémně vysokou spolehlivost logistiky. Přesně 15 hodin potřebuje vlak na asi 800kilometrovou trasu z Pardubic přes hraniční přechod Děčín-Bad Schandau do Osnabrücku. Ale i v cíli, v závodě Volkswagen, působí zaměstnanci společnosti DB Cargo, železniční společnost zde již několik let zajišťuje posun železničních vozů na vlečce zákazníka.

„Takto máme celý logistický řetězec ve svých rukou, a to je samozřejmě zásadní pro spolehlivost a kvalitu provozu,“ vysvětluje Gunnar Grahlmann. „Důležitou výhodou při přepravě automobilů Škoda je partnerství v rámci koncernu DB. Úzká spolupráce mezi DB Cargo a DB Schenker v České republice nabízí další výhody pro zákazníky, a díky ní dokážeme dopravní řetězec zcela přizpůsobit individuálním potřebám zákazníka.“ Aby bylo možné převést faktory úspěchu tohoto nového konceptu do jiných logistických projektů, začala společnost DB Cargo Logistics analyzovat s dalšími zákazníky budoucí vývoj jejich přeprav. Cílem zůstává vyhovět požadavkům zákazníka a dále cíleně rozvíjet nabídku obou společností. Zkušenosti totiž ukázaly, že společně lze úspěšně realizovat i složité logistické koncepty.

Datum zveřejnění

3.12.2019

Zdroj informací

SCHENKER spol. s r. o.

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2649 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál