Vybitá autobaterie už někdy potrápila 85 % řidičů

Vybitá autobaterie už někdy potrápila  85 % řidičů

Blížící se nízké venkovní teploty neznamenají pro české řidiče jen povinnost přezout své auto na zimní pneumatiky, ale také návrat jednoho z nejotravnějších motoristických problémů – vybité autobaterie. Mrazivé počasí totiž akumulátorům škodí, a tak se může stát častěji než kdy jindy, že nečekaně vypoví službu. „Z našeho aktuálního průzkumu mezi motoristy vyšlo, že jde o velmi častý problém. Alespoň jednou se baterie vybila 85 % českých řidičů, vícekrát dokonce v 53 % případů,“ vypočítává Miroslav Matějka, produktový manažer autopojištění pojišťovny Generali.

Očekávání řidičů od životnosti baterie se liší

Nejčastějším důvodem problémů s akumulátorem je podle českých řidičů jeho stáří. „Přes polovinu (54 %) řidičů uvedlo, že za vybití autobaterie mohl její vysoký věk. Dalších 16 % přiznalo, že zapomnělo vypnout světla, a podle 4 % řidičů mohlo za vybití akumulátoru ponechané zapnuté rádio. 11 % řidičů pak reportovalo technickou závadu na baterii,“ doplňuje Miroslav Matějka.

Očekávání toho, jak dlouho autobaterie vydrží v provozu, se mezi českými řidiči poměrně liší. Zhruba polovina řidičů uvedla, že od ní očekávají životnost 3 až 5 let, 35 % řidičů pak očekává, že jim baterie bude bez potíží fungovat ještě déle, ideálně 6 až 10 let. „Jsou i tací řidiči, kteří jsou k životnosti baterie skeptičtí. Deset procent z nich totiž uvedlo, že plnou funkčnost baterie očekávají jen v délce její záruky, tedy dva roky. Dvě procenta pak očekávají výdrž ještě kratší,“ komentuje výsledky Miroslav Matějka.

Podle experta se životnost autobaterie odvíjí podle toho, jakým způsobem řidiči využívají své vozy. „Pokud někdo jezdí jen krátké trasy v řádu kilometrů, kde se akumulátor nestihne pořádně ani dobít, zkracuje se životnost až na garancí danou dobu 2 roky z výroby, 3 roky pak pokud jde o originální náhradní díl. Tento efekt se mnohem více projevuje v zimním období, kdy jsou na akumulátor kladeny vysoké nároky z důvodu využití mnoha spotřebičů jako např. vyhřívání sedadel, oken či zrcátek apod., to vše bez ohledu na délku ujeté vzdálenosti. Při provozování vozidla na střední a dlouhé trati, není výjimkou životnost akumulátoru pět i více let,“ vysvětluje Lukáš Popelka z Porsche ČR.

Nabíjecí kabely budou minulostí, pomůže asistence

Průzkum pojišťovny Generali se ptal i na to, jak řidiči postupují, když zjistí, že mají vybitý akumulátor. „Nejčastěji si dokáží pomoci sami - 33 % řidičů uvedlo, že baterii vyndalo a nabilo ji, 32 % pak použilo startovací kabely. Rovnou novou baterii koupilo 21 % řidičů. Jen 5 % zavolalo na pomoc asistenci a 6 % řidičů oslovilo autoservis,“ poukazuje Miroslav Matějka z Generali.

Podle experta ze společnosti Porsche Česká republika je u nových aut problém použít startovací kabely nebo baterii rovnou vyndat z auta ven. „Dnes jsou už akumulátory bezúdržbové a jejich kontrola se nejeví jako reálná. V motorovém či zavazadlovém prostoru jsou většinou pod různými kryty, jejichž demontáž je vhodnější svěřit autorizovanému servisu.“ vysvětluje Lukáš Popelka.

Vyplatí se mít proto vždy po ruce číslo asistenční služby. Každý, kdo má sjednané povinné ručení u Generali, má nonstop k dispozici bezplatnou linku asistenční služby. Kontakt na ní najde na zelené kartě. „U povinného ručení od varianty Komplet a výše asistenční služba řidičům pomůže mimo jiné i v případě, že se jim vybije autobaterie. Pomoc k řidičům dojede do 60 minut od zavolání. Asistenční služba zajistí odtah vozidla i náhradní vozidlo na 24 hodin,“ vypočítává Miroslav Matějka z Generali. Řidiči v praxi stále zapomínají, že mají asistenční služby u autopojištění k dispozici.

Reprezentativní průzkum, který provedla agentura Perfect Crowd, se uskutečnil v průběhu října a zúčastnilo se ho 412 respondentů.

Datum zveřejnění

9.12.2019

Zdroj informací

Generali Pojišťovna a.s.

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Vyšel nový Autoservis

Autoservis 7-8/2019
Vyšlo nové číslo
magazínu Autoservis

Novinky pro autolakýrníky

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.4078 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál